Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Publieke omroep verliest kijkers’

De Publieke Omroep verliest terrein bij de kijker. In de jaren ’96 tot en met 2000 ligt het marktaandeel in kijktijd boven de 39,5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De HMG-zenders zitten na een terugval in 2000 en 2001 weer in de lift met in de eerste helft van 2003 een gezamenlijk aandeel van 28,4 procent. De SBS-zenders komen uit op 20 procent. Dat blijkt uit het rapport ‘TV in beeld 2003’ van Het Media Instituut. De publicatie brengt de tv-ontwikkelingen in Nederland in kaart. Het is het twaalfde rapport sinds 1989.

related partner content for mobile comes here

De totale bruto tv-bestedingen zijn in 2002 met 14 procent gestegen van 1,42 naar 1,62 miljard euro. In de eerste helft van 2003 stijgen de bruto bestedingen met 18,6 procent naar 883 miljoen euro. Het aandeel van de Ster is in de afgelopen jaren stabiel gebleven rond de 24 à 25 procent. IP heeft in 2000 en 2001 terrein verloren. Daar profiteerde vooral SBS van. IP heeft in de eerste helft van dit jaar een aandeel van zo’n 40 procent, SBS zit rond de 29/30 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in