A-merkfabrikanten mikken nu op schapruimte


Fabrikanten en supermarkten zijn volgens de SMA met handen en voeten aan elkaar gebonden. Een keten als Albert Heijn wordt gezien als het uitgelezen podium voor de fabrikanten van A-merken. Dit komt niet alleen door zijn marktaandeel, maar ook door de ruimte die de AH-winkels geven aan nieuwe producten. Als een product daar slaagt, is succes verzekerd, stelt de SMA.
De fabrikant hoopt dat de reclames voor de goedkopere producten ook meer omzet opleveren. ‘Maar dat is nog de vraag’, aldus de woordvoerster van de SMA. ‘Tot nu lijkt het erop dat de omzetten alleen maar verschuiven.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInmiddels is de supermarktenoorlog zijn derde fase ingegaan. Het supermarktconcern C1000, eigendom van Schuitema, verlaagde gisteren als laatste grote superconcern voor de derde keer zijn prijzen. Dit keer van ongeveer tweehonderd producten. Ook maakt het bedrijf de tien meest verkochte vleesproducten goedkoper, zei een woordvoerder gisteren. Concurrerende ketens hebben volgens hem de afgelopen weken vlees ook al in prijs verlaagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid