Overslaan en naar de inhoud gaan

A-merkfabrikanten mikken nu op schapruimte

Het enige wat A-merkfabrikanten nu nog kunnen doen, is betere schapruimte afdwingen. In ruil voor hun financiële bijdrage in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fabrikanten en supermarkten zijn volgens de SMA met handen en voeten aan elkaar gebonden. Een keten als Albert Heijn wordt gezien als het uitgelezen podium voor de fabrikanten van A-merken. Dit komt niet alleen door zijn marktaandeel, maar ook door de ruimte die de AH-winkels geven aan nieuwe producten. Als een product daar slaagt, is succes verzekerd, stelt de SMA.

related partner content for mobile comes here

De fabrikant hoopt dat de reclames voor de goedkopere producten ook meer omzet opleveren. ‘Maar dat is nog de vraag’, aldus de woordvoerster van de SMA. ‘Tot nu lijkt het erop dat de omzetten alleen maar verschuiven.’

Inmiddels is de supermarktenoorlog zijn derde fase ingegaan. Het supermarktconcern C1000, eigendom van Schuitema, verlaagde gisteren als laatste grote superconcern voor de derde keer zijn prijzen. Dit keer van ongeveer tweehonderd producten. Ook maakt het bedrijf de tien meest verkochte vleesproducten goedkoper, zei een woordvoerder gisteren. Concurrerende ketens hebben volgens hem de afgelopen weken vlees ook al in prijs verlaagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in