Wehkamp verkoopt meeste schoenen online


Vorige week meldde GfK Panelservices al dat Wehkamp.nl de motor is achter de online verkoop van modeproducten in Nederland. De webwinkel heeft met 61,3 procent het hoogste bereikcijfer onder vrouwelijke shoppers. Dat blijkt nu ook voor schoenen te gelden: ondanks het reclamegeweld van Zalando.nl worden op dit moment de meeste schoenen bij Wehkamp.nl gekocht.
De sterkste groei wat betreft online modeverkoop zit volgens GfK in herenmode en schoenen. De online schoenensites springen dan ook als paddenstoelen uit de grond.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWehkamp is dus de grootste, maar ook bij V&D is de online schoenverkoop booming: volgens een bron bij V&D werd recent in 1 week voor 20.000 euro omgezet aan online schoenverkoop. Dat komt onder andere omdat vrouwen online vaak meerdere paren per keer kopen.
20.000 euro is in ieder geval een stuk meer dan de weekopbrengst bij de afdeling schoenen in een grote vestiging als Utrecht, aldus de bron. V&D probeert al twee jaar de schoenverkoop in de vestigingen een boost te geven, maar de groei zit ‘m dus vooral in online.
Toch profiteren de vestigingen wel van de online verkoop: consumenten kunnen sinds kort hun bestelling ophalen in een V&D vestiging, en dat blijkt een goede zet: 40 procent van deze consumenten koopt namelijk nog eens extra producten in de winkel, aldus de bron.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid