Overslaan en naar de inhoud gaan

Wehkamp verkoopt meeste schoenen online

Vorige week meldde GfK Panelservices al dat Wehkamp.nl de motor is achter de online verkoop van modeproducten in Nederland. De webwinkel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week meldde GfK Panelservices al dat de in Nederland. De webwinkel heeft met 61,3 procent het hoogste bereikcijfer onder vrouwelijke shoppers. Dat blijkt nu ook voor schoenen te gelden: ondanks het reclamegeweld van worden op dit moment de meeste schoenen bij Wehkamp.nl gekocht.

related partner content for mobile comes here

De sterkste groei wat betreft online modeverkoop zit volgens GfK in herenmode en schoenen. De online schoenensites springen dan ook als paddenstoelen uit de grond.

Wehkamp is dus de grootste, maar ook bij is de online schoenverkoop booming: volgens een bron bij V&D werd recent in 1 week voor 20.000 euro omgezet aan online schoenverkoop. Dat komt onder andere omdat vrouwen online vaak meerdere paren per keer kopen.

20.000 euro is in ieder geval een stuk meer dan de weekopbrengst bij de afdeling schoenen in een grote vestiging als Utrecht, aldus de bron. V&D probeert al twee jaar de schoenverkoop in de vestigingen een boost te geven, maar de groei zit ‘m dus vooral in online.

Toch profiteren de vestigingen wel van de online verkoop: consumenten kunnen sinds kort hun bestelling ophalen in een V&D vestiging, en dat blijkt een goede zet: 40 procent van deze consumenten koopt namelijk nog eens extra producten in de winkel, aldus de bron.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in