Twitter die trein naar Marseille!


Donderdag 10 oktober is de Dag van de Duurzaamheid, reden voor NS Hispeed om een ‘ludieke Twitteractie’ te voeren en op die manier aandacht te vragen voor duurzaam reizen.
Het commandocentrum van de actie is Schiphol Plaza. Daar heeft NS Hispeed een maquette van Europa gebouwd van 25 vierkante meter ‘zoals we het kennen uit de NS Hispeed communicatie’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
NS Hispeed is groenbezig.jpg
De miniatuurtrein op de maquette komt alleen in beweging wanneer twitteraars tweets twitteren met de hashtag #groenbezig. Meters maken gaat vooral met lange tweets. Elke letter, elk karakter is een meter waard. Een echte meter wel te verstaan. Stel dat twitteraars die geloof hebben in deze actie de trein van Schiphol naar Marseille willen laten rijden, moeten er vandaag dik 1,2 miljoen karakters worden getwitterd. Uitgaande van 100 karakters per tweet heeft het modelspoor van NS Hispeed iets van 12,5 duizend tweets nodig.
Het persbericht meldt: ‘Aan het eind van de Dag van de Duurzaamheid worden de sociaal verreden #groenbezig meters opgeteld. Zo maakt NS Hispeed comfortabel groen reizen deze dag ludiek en sociaal!’
De actie is bedacht door mediabureau Initative.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid