Overslaan en naar de inhoud gaan

Josh Grau: ‘TV van onschatbare waarde voor Twitter’ (GMC13)

‘TV en Twitter zijn als media van onschatbare waarde voor elkaar,’ aldus Josh Grau, merkstratgeeg van Twitter, op Het Grote Marketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat Twitter de iconische blauwe vogelvleugetjes voortvarend in de televisiemarkt aan het uitslaan is, hebben we de afgelopen tijd al meerdere malen . De conversaties op sociale netwerken rondom tv-programma’s leveren niet alleen op voor de zenders, maar kunnen ook worden gebruikt om adverteerders te bedienen.

related partner content for mobile comes here

Tijdens zijn toespraak op Het Grote Marketing Congres vandaag in de Amsterdam Arena zette Josh Grau, hoofd brand strategy bij Twitter de liefdesverklaring aan de televisiemarkt nog eens kracht bij met een paar ferme statistieken:

- Zestig procent van de Twitter-gebruikers twittert tijdens het televisie kijken

- Veertig procent van de tweets tijdens de piekuren gaat over televisieprogramma’s

- 95 procent van de publieke gesprekken over tv vindt plaats op Twitter

Volgens Grau ligt er dan ook een schat aan kansen voor adverteerders en marketeers om gebruik te maken van deze wisselwerking om hun merk op een relevante manier te laden. Daarbij gaat het volgens Grau allemaal om het vinden van de juiste consumenten, de juiste conversaties, de juiste context en de juiste content.

Hierbij wijst hij - naast alledaagse conversaties en grote gebeurtenissen - televisie-evenementen aan één van de grootste aanjagers. Dit illustreerde Grau treffend met het filmpje van de legendarische Wimbeldonfinale van Andy Murray die 3,2 miljoen tweets in 12 uur opleverde.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Aan de hand van de succesvolle Super Bowl-commercial van Audi (zie filmpje) legt Grau uit hoe de juiste brand content op het juiste moment voor een enorm merkbewustzijn en ongekende buzz op Twitter kan zorgen: waar veel over getwitterd wordt, zal meer bekeken worden en wat meer bekeken wordt, zal meer besproken worden op Twitter.

Dit heeft allemaal te maken met de theorie achter de kracht van de menigte, aldus Grau. ‘Een wetenschapper onderzocht ooit wat de kans is dat je op een bepaalde plek op straat zou stilstaan om naar de lucht te kijken. Die was nul. Als er één andere persoon is die het doet, wordt die kans al veertig procent. Voeg er vijftien mensen aan toe en de kans wordt 95 procent. Dat is hoe de wisselwerking tussen Twitter en tv werkt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in