Overslaan en naar de inhoud gaan

De beste stimulans tot een interne baanwissel is voor mannen geld

Mannen vinden vooral financiële factoren belangrijk bij het accepteren van een andere baan binnen de organisatie. Vrouwen daarentegen zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek door Intelligence Group in opdracht van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, in het kader van de . Als werknemers wordt gevraagd op welke manier zij door hun werkgever gemotiveerd worden om te bewegen naar een andere functie bij de organisatie, dan blijkt dat de financiële beloning en opleidingsmogelijkheden de twee belangrijkste stimuli zijn. Mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling spelen een grote rol, niet alleen in de vorm van opleiding, maar ook omscholing, loopbaanbegeleiding en een persoonlijk ontwikkelingsplan (pop).

related partner content for mobile comes here

Doorgroeien
Mannelijke werknemers blijken verder beter te stimuleren door financiële en statusverhogende stimuli dan vrouwen. Niet alleen de financiële beloning, maar ook door een stimulans vanuit het management om door te groeien. Vrouwelijke werknemers daarentegen hechten meer waarde aan hun eigen ontwikkeling en vinden ook de eerdergenoemde mogelijkheden tot opleiden of om-, her- en bijscholen een betere stimulans. Dit laatste zien we eveneens bij jongere werknemers (tussen 20 en 29 jaar oud): zij vinden het relatief belangrijker om in zichzelf te investeren dan financieel voordeel te genieten.
De Expertclass Employabilitycommunicatie vindt plaats op 29 oktober.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in