Overslaan en naar de inhoud gaan

Tekstschrijvers, wat heb je er aan?

Adidas: Impossible is nothing. Johnny Walker: Keep Walking. Interpolis: Glashelder. Achmea ontzorgt. ‘s Lands grootste kruidenier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een bonte verzameling reclameregeltjes met een belangrijke overeenkomst. Ze vertegenwoordigen allemaal een visie. Om met Interpolis te spreken, een glasheldere visie. Een visie waar je wat mee kunt en waar ook automatisch een missie aan verbonden is. Ziedaar de kracht van ware creativiteit. Op verrassende wijze doordringen tot de essentie. Een essentie die minder makkelijk te vinden is in ellenlange mission statements en merkenpaspoorten. Hoe langer ze zijn, hoe minder ze zeggen. Want papier is geduldig. En de verleiding om alles te willen zijn en zeggen groot. Terwijl het juist om de kunst van het kiezen gaat. Maar kiezen doet van au, dus wordt er vaak met een grote boog om keuzes heen geschreven.

related partner content for mobile comes here

Ik heb , alweer enige tijd geleden, eens een lijstje van thema’s uit internationale campagnes in The Economist bijgehouden. Campagnes van wereldspelers in een blad van internationale betekenis. De afzenders heb ik, uit piëteit, weggelaten. Lees even mee:

Transforming the future,build for the future, challenging the future,reshaping business, empowering development, enterpreneural empowerment, enabling progress, insuring progress, making progress work en zo kan ik nog even door gaan. Wat zou u zeggen van deze: Big by being better.

Copywriting, het gaat maar over regeltjes. Maar ze kunnen een wereld van verschil maken. Het verschil tussen corporate blabla en een interessante propositie. Zoals die uit dezelfde Economist voor HBSC: The worlds local bank. Een goede strateeg is soms ook een goede copywriter, maar een goede copywriter bijna altijd een goede strateeg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in