Overslaan en naar de inhoud gaan

Stille followers, stille krachten!

Online netwerken?.personal branding?.beide termen die steeds vaker in de mond worden genomen als manieren om als ondernemer of medewerker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online netwerken?.?.beide termen die steeds vaker in de mond worden genomen als manieren om als ondernemer of medewerker in de picture te komen staan en business te genereren. Hoe vaker deze termen echter genoemd worden, hoe vaker de kritiek ook grote vormen aan neemt.

related partner content for mobile comes here

Het levert me niks op?Ik krijg totaal geen interactie?..zijn opmerking die vaak gehoord worden onder de criticasters van online netwerken. Vorige week sprak ik nog met een lead van mijn bedrijf die ook met dit verhaal aan kwam. De mensen geloven er gewoon niet in. Vervolgens stopt men na enkele maanden al met de online netwerk bezigheden, aangezien het niet snel genoeg rendement oplevert. Kun je hen dit kwalijk nemen?..? Nee, maar de realiteit werkt toch net iets anders. Zoals te zien in uit de ladder van zal slechts rond de 32% van de internetters met je interacteren (creators and critics). Deze 32% zorgt er echter wel voor dat je door de rest van de internetters gevolgd wordt?passief (collectors, Spectators). Wellicht niet helemaal het 2.0 ideaal van 'interactie' en 'dialoog', maar wel de realiteit. Dit is iets wat veel mensen vergeten, helaas!

Het feit dat mensen niet direct reageren op je online netwerkinspanningen, en dat je niet direct interactie krijgt, wil namelijk helemaal niet zeggen dat je niet gezien wordt en dat mensen je niet volgen . Mijn ervaring leert mij dat de stille followers, zoals ik ze graag wil benoemen, juist een stille kracht zijn. Laat me dit met enkele voorbeelden verduidelijken. Een tijdje terug stond ik met een artikel in het . De journalist die hiervoor bij me terecht was gekomen had van mij gehoord 'via via via' op linkedin, en dan ook nog van een persoon die ik slechts vluchtig ken kwam ik later achter. Ook vragen steeds vaker mensen waarvan ik het totaal niet zou verwachten 'hey, hoe gaat het met dat project van je, ik volg het elke week'. Pas hebben wij zelfs onze grootste klant tot zo ver te danken aan iemand die ons 'toevallig' was tegengekomen op een weblog.

Praktische bewijzen dus, dat je zeker gezien en opgemerkt wordt, ook al lijkt dit niet zo te zijn. Houdt daarom vol! Online netwerken werkt pas na minimaal 9 maanden?.vertelde mij vorig jaar tijdens een workshop. Volhouden en werken met passie zijn in mijn ogen ook DE key factors voor succesvol online netwerken. Houdt vol, en de payoff zal je uit onverwachte hoek tegemoet komen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in