Overslaan en naar de inhoud gaan

De Menselijke MerkMaat

De afgelopen jaren hebben we een fusiegolf van bedrijven en Merken meegemaakt die de menselijke maat heeft doen verdwijnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan allerlei ontwikkelingen kan je zien dat de menselijke maat terug keert. De huidige en komende crisis geeft ons de menselijke maat weer terug is mijn indruk.

Aan allerlei maatschappelijke signalen kan je al langere tijd zien dat de mens weer als Mens behandelt wil worden door het Merk.

Het aantal toegenomen ZZP'ers en opkomende kleine Merken zijn daar zichtbare signalen van. En het belangrijkste signaal is recent de financiële crisis waarin we beland zijn. Wat overigens volgens mijn visie een totale denkcrisis is over waarden en waarderingen van de Consumens.

Jarenlang is tegen de wens van de Consumens in naar schaalvergroting gewerkt vanuit een economisch perspectief en niet vanuit een menselijk perspectief.

Het zal mij dan ook niet verbazen als de trend in de komende jaren verder zal doorbuigen naar de kleinere Merken. Daar liggen de kansen om nieuwe oplossende initiatieven te ontwikkelen die op de sympathie van de Consumens kunnen rekenen. Want Merksympathie ontwikkelen is net zo belangrijk geworden als oplossend vermogen.

Het wordt voor de Big Brands cruciaal om zo dicht mogelijk bij de Consumens te blijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in