Postbank-leeuw verdwijnt langzaam
'We moeten niet hebben dat vijf miljoen mensen tegelijk achter hun computer gaan zitten', zegt directeur Nick Jue van ING Bank. ING kondigde in mei 2007 al aan dat het merk Postbank zou verdwijnen. Volgens Jue past het merk niet meer bij de ambitie die ING heeft, ondanks de bekende naam en daarbij horende blauwe leeuw.
De afgelopen maanden zijn alle 2600 geldautomaten al oranje gekleurd, in 2009 wordt de weg vervolgd met een verdere ombouw van de kantoren en het verstrekken van oranje bankpassen. Vanaf 10 februari neemt iedereen bij het gecombineerde bedrijf de telefoon op met de ING-naam, zo stelt Jue.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet gaat om een gigantische operatie. Om alle klanten na de jaarwisseling op de hoogte te brengen, verstuurt ING ruim acht miljoen brieven. Om alle passen te vervangen, maakt de bank dagelijks 51.000 nieuwe passen. In het derde kwartaal ontvangen de laatste klanten naar verwachting hun eerste oranje exemplaar (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid