Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbank-leeuw verdwijnt langzaam

De Postbank gaat volgend jaar definitief op in ING Bank, maar de Postbank-leeuw zal geleidelijk verdwijnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'We moeten niet hebben dat vijf miljoen mensen tegelijk achter hun computer gaan zitten', zegt directeur Nick Jue van ING Bank. ING kondigde in mei 2007 al aan dat het merk Postbank zou verdwijnen. Volgens Jue past het merk niet meer bij de ambitie die ING heeft, ondanks de bekende naam en daarbij horende blauwe leeuw.

related partner content for mobile comes here

De afgelopen maanden zijn alle 2600 geldautomaten al oranje gekleurd, in 2009 wordt de weg vervolgd met een verdere ombouw van de kantoren en het verstrekken van oranje bankpassen. Vanaf 10 februari neemt iedereen bij het gecombineerde bedrijf de telefoon op met de ING-naam, zo stelt Jue.

Het gaat om een gigantische operatie. Om alle klanten na de jaarwisseling op de hoogte te brengen, verstuurt ING ruim acht miljoen brieven. Om alle passen te vervangen, maakt de bank dagelijks 51.000 nieuwe passen. In het derde kwartaal ontvangen de laatste klanten naar verwachting hun eerste oranje exemplaar (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in