Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi zegt sorry via Twitter

Een social media-marketeer bij PepsiCo zette deze week Twitter in om zich te verontschuldigen voor een aantal zelfmoord-uitingen in een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een social media-marketeer bij zette deze week in om zich te verontschuldigen voor een aantal zelfmoord-uitingen in een Duits tijdschrift.

related partner content for mobile comes here

Na plaatsing konden de printadvertenties rekenen op flink wat negatieve aandacht in social media, waaronder Twitter.

B. Bonin Bough, director social en emerging media bij PepsiCo, op Twitter, reageerde naar aanleiding van , waarin aandacht voor de omstreden campagne.

Pepsi belooft de uitingen nooit meer te zullen plaatsen.

Hieronder een gedeelte van de mail naar Abrahams:

I saw your tweet and I just wanted to make sure I responded personally. We agree this creative is totally inappropriate; we apologize and please know it won't run again.

Also, thanks for the feedback and the Digg, it is important to discuss these types of issues.
My best friend committed suicide and this is a topic very close to my heart. So again I offer my deepest apologies.

Feel free to follow-up via twitter to me - or Huw - or respond to this email.

Thanks, Bonin

Abrahams concludeert na deze actie dat grote merken echt niet meer aan dit soort nichemarketing kunnen doen. De hele (online) wereld kijkt tegenwoordig mee en heeft direct een reactie klaar (die nooit meer weg te poetsen is). Heinz en Mars kregen er eerder dit jaar .
De online community was twee dagen na plaatsing van de Pepsi-advertentie in het Duitse blad al volledig op de hoogte.

Abrahams heeft Bonin uitdrukkelijk om toestemming gevraagd om hier een artikel over te schrijven, vanwege de zeer persoonlijke inhoud van de mail. Hij vraagt zich af of Bonin wel wist wie hij was en of hij wist wat er met zo'n mail kan gebeuren, als je social media inzet voor de verspreiding ervan.

Aan de andere kant, gezien de functie van de heer Bonin, zou je kunnen concluderen dat hij prima wist wat er gebeurde.
Andere twitteraars hebben immers net zo'n reply gehad. Bonin kan dus ook handig van de situatie gebruik hebben gemaakt, om nu goede sier op het hoofdkantoor te maken...

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in