Nieuw meidenmarketingbureau gestart: Girls&Brands
Vrouwenmarketingbureaus zijn in opkomst, onze hoofstad telt er nu minstens drie: Sister Act , Bosley en Ni.e.u.w.
Het bureau Girls&Brands springt nu in een vrouwenmarketing-niche: meidenmarketing.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKarin van den Dool en Patricia de Leuw (afkomstig van TeamOnder21 zijn samen met Roland van Kralingen (marketing- en merkstrateeg) de oprichters.
De opzet van het bureau is in lijn met de Connected Agency-theorie van Forrester-analist Mary-Beth Kemp:
Het bureau is in feite een 'all girls' co-creatieplatform, waarbij de doelgroep 'een sparringpartner vormt voor ontwikkelaars van merken, producten en campagnes', aldus de oprichters.
Girls&Brands is in feite dus de intermediair die het co-creatieproces in banen leidt en bewaakt.
Meiden tot 25 jaar zijn volgens de bedenkers namelijk een (zwaar) onderschatte doelgroep ? zelden slaan producten en voorlichtingscampagnes zo de plank mis als bij deze doelgroep.
'Maak het roze en roep dat het voor slimme meiden is, en het is af. Niets is minder waar. Meiden van nu hebben macht en invloed op bestedingen van het gezin, vrienden en peers, naast dat van henzelf. Ze zijn bovendien uitstekende researchers die de markt doorlopend volgen', aldus Girls & Brands.
Het bureau maakt deel uit van een netwerk van meidenmarketingbureaus, waaronder 3-iying uit New York.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid