Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw meidenmarketingbureau gestart: Girls&Brands

Vrouwenmarketingbureaus zijn in opkomst, onze hoofstad telt er nu minstens drie: Sister Act , Bosley en Ni.e.u.w.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwenmarketingbureaus zijn in opkomst, onze hoofstad telt er nu minstens drie: , en .

related partner content for mobile comes here

Het bureau springt nu in een vrouwenmarketing-niche: meidenmarketing.

Karin van den Dool en Patricia de Leuw (afkomstig van zijn samen met Roland van Kralingen (marketing- en merkstrateeg) de oprichters.

De opzet van het bureau is in lijn met de van Forrester-analist Mary-Beth Kemp:
Het bureau is in feite een 'all girls' co-creatieplatform, waarbij de doelgroep 'een sparringpartner vormt voor ontwikkelaars van merken, producten en campagnes', aldus de oprichters.
Girls&Brands is in feite dus de intermediair die het co-creatieproces in banen leidt en bewaakt.

Meiden tot 25 jaar zijn volgens de bedenkers namelijk een (zwaar) onderschatte doelgroep ? zelden slaan producten en voorlichtingscampagnes zo de plank mis als bij deze doelgroep.

'Maak het roze en roep dat het voor slimme meiden is, en het is af. Niets is minder waar. Meiden van nu hebben macht en invloed op bestedingen van het gezin, vrienden en peers, naast dat van henzelf. Ze zijn bovendien uitstekende researchers die de markt doorlopend volgen', aldus Girls & Brands.

Het bureau maakt deel uit van een netwerk van meidenmarketingbureaus, waaronder uit New York.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in