Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorgverzekerden zijn tevreden maar ook ontrouw

Zorgverzekerden zijn tevreden over hun zorgverzekeraar, maar blijken niet loyaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verzekeraars doen wel van alles om de klant loyaler te maken, maar klanten zijn zich nauwelijks bewust van deze voordelen.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit de Loyaltymonitor Zorg 2008, uitgevoerd door en marktonderzoeksbureau .

De loyaliteit van klanten blijkt fors lager dan de tevredenheid. 'Veel bedrijven rekenen zich rijk met tevreden klanten. Maar een tevreden klant is nog geen loyale klant', aldus Joost van Vught, managing consultant bij Dunck.

Zorgverzekeraars geven steeds vaker kortingen op eigen producten of voordeel bij partnersof komen met extra services en privileges. Toch blijken hun klanten zich niet of nauwelijks bewust van deze voordelen. De bekendheid ervan varieert tussen 10 procent en 37 procent. 'Een terrein waar zorgverzekeraars nog veel te winnen hebben', aldus Van Vught.

Dunck komt met een top 10 zorgverzekeraars met loyale klanten.

Univé en IZZ blijken de meest loyale klanten te hebben. Veel van hun bestaande klanten zouden nu opnieuw een zorgverzekering bij hen afsluiten, zo laat de monitor zien. Zelfs als de premie stijgt.

Bovendien krijgen Univé en IZZ de meeste positieve mond-tot-mondreclame.

Verzekeraars Menzis en Agis komen minder goed uit de verf. Beide scoren laag op loyaliteit en algemene tevredenheid. Agis is hierbij de enige zorgverzekeraar die een onvoldoende scoort.

De top 10:

1. IZZ 7,4
2. Univé 7,1
3. IZA 7.0
4. VGZ 6,6
5. Groenland Achmea 6,6
6. CZ 6,5
7. Zilveren Kruis Achmea 6,5
8. OHRA 6,2
9. Menzis 6,0
10 Agis 5,9

De Loyaltymonitor Zorg werd dit jaar voor het eerst gehouden. Meer dan 1000 klanten van Nederlandse zorgverzekeraars kregen vragen over de loyaliteit jegens hun zorgverzekeraar.

Daarnaast is onderzoek gedaan naar klanttevredenheid, switchgeneigdheid en bekendheid met de extra voordelen die zorgverzekeraars aan hun klanten bieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in