Overslaan en naar de inhoud gaan

'Leaserijder is merktrouw'

De leaserijder is merktrouw en een gewoontedier, concludeert Opel naar aanleiding van een onderzoek onder ongeveer 1.200 leaserijders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De leaserijder is merktrouw en een gewoontedier, concludeert naar aanleiding van een onderzoek onder ongeveer 1.200 leaserijders.

related partner content for mobile comes here

'Het lijkt alsof veel leaserijders erg zijn gehecht aan hun routines', meent Opel. Slechts 16 procent heeft meegedaan aan de filevrije dag die op 9 oktober werd gehouden, terwijl het grootste deel wel op de hoogte was van het initiatief.

Gewoontedier omdat onder andere ruim 70 procent van de Nederlandse leaserijders voor het werk nooit gebruik maakt van het openbaar vervoer. De belangrijkste opgegeven redenen zijn tijdsverlies en inflexibiliteit.

Bijna de helft van de respondenten vindt het belangrijk om een hypermoderne auto te hebben, vooral omdat 'ze er zelf in moeten rijden' of omdat het belangrijk is voor hun functie. De opties, de uitrusting, het merk en de hoogte van de bijtelling zijn belangrijke aspecten bij de keuze voor een leaseauto, maar de uitstraling van het model is het belangrijkst.

Verder is ook het huidige merk een belangrijke factor bij de keuze voor een nieuwe leaseauto; 40 procent zegt weer voor het huidige merk te kiezen wanneer ze een nieuwe leaseauto mogen uitzoeken.

Vrouw
15 procent van de leaserijders is vrouw. Opvallend is volgens Opel dat vrouwen vaker kiezen voor veiligheidsaspecten in plaats van innovatieve snufjes bij de keuze van een leaseauto.

Bij de keuze voor een leaseauto geven mannen vaker de voorkeur aan interessante opties, terwijl vrouwen vaker merktrouw zijn. Verder geven vrouwen meer dan mannen aan dat hun leaseauto is uitgezocht door hun baas of partner.

BNR
Bijna driekwart van de leaserijders luistert onderweg dagelijks naar hetzelfde radiostation.

BNR is met 22 procent de populairste zender onder zakelijk rijdend Nederland. Daarna volgen Radio 538, Radio 1 en 3FM. 8 procent luistert naar eigen muziek van cd of mp3 en voor 14 procent verschilt de keus voor een radiozender van dag tot dag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in