Hema verliest zaak over reclamefolders
Maar de rechter oordeelt anders over deze aantijgingen, meldt Het Financieele Dagblad. Hema had een proces aangespannen tegen Hans Textiel omdat het van mening is dat deze textielketen de reclame van Hema imiteert. De Hema valt over de lay-out van de folders, maar ook de naam Hans die associaties zou oproepen met Hema.
De folders van Hans Textiel verschillen in hun ontwerp van die van Hema, aldus het vonnis van de rechter. De gedrukte reclame van de winkelketen Hans, die jaarlijks 60 miljoen folders huis-aan-huis verspreidt, onderscheidt zich door andere kleuren en lettertypen. Ook het formaat is anders, evenals de soort papier.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEn in tegenstelling tot Hema maakt Hans in zijn folders gebruik van poserende fotomodellen. Ook met de aanduiding Hans heeft de rechter geen moeite. De namen van de beide winkels lijken niet op elkaar en bovendien wordt Hans in een ander lettertype geschreven dan Hema.
Directievoorzitter Hans van Heelsbergen van Hans Textiel begrijpt ontkent ten stelligste dat hij zich met zijn folders heeft laten inspireren door de reclame-uitingen van het concurrerende warenhuis. 'Ik ben in 1944 geboren met de naam Hans en die naam gebruik ik al dertig jaar voor mijn zaak. Hema pretendeert een unieke formule te hanteren waar een tweede partij niet bij in de schaduw mag staan. Dat noem ik arrogant.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid