Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsorbelangen

De strijd bij Ajax is nu in een rustiger vaarwater gekomen. Er hoeft a.s. zondag alleen maar van FC Twente gewonnen te worden en het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De strijd bij Ajax is nu in een rustiger vaarwater gekomen. Als er a.s. zondag van FC Twente wordt gewonnen kan hen het kampioenschap praktisch niet meer ontgaan. Door deze sportieve topprestatie is al het gekrakeel uit de bestuurskamers behoorlijk verstomd.

related partner content for mobile comes here

Toch ligt er aan de basis van het conflict bij Ajax nog steeds een fundamentele richtingenstrijd, of nog sterker: een koningsdrama. Een drama dat de club in tweeën splijt. De strijd tussen twee van Ajax' grootste helden, die de club in het verleden heel veel hebben gebracht en nu al jaren niet door een deur kunnen. Dit drama ligt aan de wortel van het conflict en is de reden van de bestuurscrisis van enkele maanden geleden.

Vorig jaar heb ik Jan Driessen (sponsormanager van Aegon) bij het SponsorRing-congres horen zeggen, dat de aanhoudende ellende bij Ajax geen invloed zou hebben op het imago en de uitstraling van Aegon. Hij vertelde dat dit zeer nauwkeurig en nauwlettend in de gaten werd gehouden in tal van onderzoeken. Maar: “het moest wel ophouden!” Dit heeft hij gedurende zijn verhaal, dat eigenlijk niet over Ajax diende te gaan, wel drie keer herhaald.

Bovenstaande, door Aegon mogelijk gemaakte publieke handreiking, van één club icoon aan de andere, maakt op meesterlijke wijze duidelijk wat voor sponsor Aegon is. Ze kiest niet voor één kamp, maar staat boven de partijen, speelt een verzoenende rol en heeft het beste met Ajax voor.

Of het conflict tussen Johan en Louis uiteindelijk kan worden opgelost hangt uiteraard niet af van deze advertentie, maar hiermee laat Aegon wel zien hoe zij het het liefste ziet. Het is duidelijk dat de belangen van de club en de sponsor hier volledig op één lijn liggen en het is zeer te prijzen dat Aegon deze moedige stap heeft genomen.

Bas van Oosten

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in