Overslaan en naar de inhoud gaan

[Inhaak-dinsdag] Winkeltje spelen op Koninginnedag

De dinsdag op Molblog is Inhaak-dinsdag. Samen met blogger en inhaakspecialist Gonnie Spijkstra bespreken we de leukste en opmerkelijkste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week: en faciliteren dit jaar de consument tijdens Koninginnedag. ABN Amro deelt een half miljoen kassa's uit aan kinderen en Marktplaats deelt gratis kleedjes en prijsstickers uit.

related partner content for mobile comes here

Volgens ABN AMRO trotseren elk jaar ongeveer 700.000 kinderen weer en wind om hun oude speelgoed te verkopen. Aan het eind van de dag zit er gemiddeld 40 euro in de portemonnees, schat de bank.

Maar dat is dan ook meteen een van de weinige momenten dat kinderen nog met ‘echt’ geld in aanraking komen. "ABN AMRO maakt zich al geruime tijd hard voor de financiële educatie van kinderen. Want met de 'digitalisering' van geld zien wij dat jongeren zich steeds minder bewust zijn van de waarde van geld," stelt Annemarie Rosebeek, Directeur Marketing Retail Banking van ABN AMRO.

De Koninginnedagkassa kan door kinderen zelf in elkaar worden gevouwen. De kassa is gratis af te halen bij elk ABN AMRO filiaal in Nederland. Als kinderen na afloop van de vrijmarkt 20 euro of meer storten op een nieuwe Jongerengroeirekening, verhoogt ABN AMRO de opbrengst met 20 euro.

Marktplaats deelde lange tijd 1.000 Koninginnedagpakketten per dag uit. De actie is nu helaas afgelopen. De verkoopsite geeft nog wel een aantal .

Het is natuurlijk toeval dat de twee merken zich richten op het fenomeen 'vrijmarkt' en 'winkeltje spelen'. Maar het is wel extra dat hun kassa's al ver voor het einde van de 'Je eigen winkeltje' op zijn. Blokker haakte hier wel echt op in met een heuze newsjack. Een slimme inkoper vertaalde dit snel naar een aanbieding. Een deed de rest. , verantwoordelijk voor de online marketing bij Blokker vindt het "vooral leuk dat het niet vanuit marketing geïnitieerd was. En dat voor bedrijf dat nog nauwelijks sociaal actief is... Dat smaakt naar meer."

Bron: /

Vorige week:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in