Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma integreert Belgische en Nederlandse media-activiteiten

Henk Scheenstra gaat de integratie leiden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma Media Belgium wordt niet verkocht. Deze tak van het Finse mediaconcern wordt gecombineerd met de Nederlandse activiteiten. Het besluit beëindigt gesprekken met verschillende potentiële kopers voor Sanoma Media Belgium dat het afgelopen jaar onder strategische heroriëntatie stond.

Gisteren werd duidelijk dat de verkoop van de Belgische tak mislukt is, volgens een bericht in de Vlaamse krant De Tijd woensdag. Sinds de zomer liepen er gesprekken met geïnteresseerde partijen, maar volgens de krant liepen die op niets uit. leken De Persgroep (België) en Roularta Media de topkandidaten voor een overname van Sanoma België.

related partner content for mobile comes here

Vanaf 1 januari creëert Sanoma een nieuwe strategische business unit die haar Nederlandse en Belgische mediabedrijven zal omvatten. De samengevoegde bedrijven komen onder eindverantwoordelijkheid van Sanoma/SBS ceo Peter de Mönnink.

Scheenstra

Henk Scheenstra (foto), nu coo Content Media bij Sanoma Media Netherlands, is aangesteld als voorzitter van de raad van bestuur van Sanoma Media Belgium. Scheenstra rapporteert aan De Mönnink. &;Sanoma streeft er naar om het integratieproces binnen twaalf maanden te voltooien. Het doel is om te groeien, alle mogelijke synergiën en integratie kansen te benutten en de kennis en ervaring van beide bedrijven optimaal in te zetten&;, zo wordt gemeld in een persbericht.

Sanoma Media Belgium baas Hans Cools verlaat het bedrijf zodra hij zijn werkzaamheden aan Henk Scheenstra heeft overgedragen in februari. Over vervanging van de huidige rol van Henk Scheenstra wordt op dit moment nagedacht. 

In België geeft Sanoma onder meer bladen uit als Libelle, Flair, Humo en Marie Claire. Sanoma kondigde eind 2013 aan dat België niet langer een kernland is voor de mediagroep en zette de Belgische tak in de etalage.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in