Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek naar online decemberaankopen

Slechte ervaringen worden gedeeld via social media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van Dynatrace blijkt dat consumenten hun decemberaankopen steeds vaker via verschillende kanalen doen.

related partner content for mobile comes here

Ruim een derde van de respondenten geeft aan hun decemberaankopen voornamelijk online te doen. 33% zegt de aankopen zowel mobiel te doen als via de website, daarnaast doen ze ook boodschappen in de winkel. 52% van de 18 tot 34-jarigen doen meer boodschappen online of via mobiel dan dat ze daadwerkelijk een winkel bezoeken.

Een mobiele website, die langzaam opent is voor veel mensen reden om hun cadeaus ergens anders te zoeken. Europeanen blijken geduldiger dan Amerikanen. 35% vertrekt na een laadtijd die langer is dan 3 seconden.  42% van de respondenten geeft aan dat ze slechte ervaringen van (mobile) website en apps te delen via social media of door het schrijven van een negatieve reviews in de App store.

Naast mobiele aankopen gebruiken veel consumenten hun mobile device ook als voor het fysieke winkelen. 58% zegt hun smartphone of tablet te gebruiken om prijzen te vergelijken, kortingen te checken en reviews te lezen terwijl ze in de winkel staan. Jongeren doen dit veel vaker dan ouderen. 64% van de respondenten in de leeftijdsgroep 16-34 jaar gebruikt hun smartphone op deze manier.  Bij respondenten in de leeftijd 55-64 jaar is dit slechts 36%.

Emil Zegers (Dynatrace): ‘Uit dit onderzoek komt duidelijk naar voren dat mobiel een belangrijk kanaal voor sales is. Klanten blijken daarnaast niet echt vergevingsgezind als ze te maken krijgen met slechte prestaties van een app of website. Dit kan een groot risico zijn voor retailers. Zeker in deze drukke eindejaarsperiode. Digitale kanalen moet je net zo goed onderhouden als je fysieke winkel.’

Voor dit onderzoek zijn 4.498 smartphone- en tabletbezitters uit Duitsland, Engeland en Frankrijk ondervraagd. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in