Overslaan en naar de inhoud gaan

Pieter Zwart (CoolBlue): ‘De race is gelopen. Het is nu echt online first’

‘Het economisch bestaansrecht van het businessmodel van de pure retailer is allang opgehouden te bestaan.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdschrift voor Marketing&;s Ellen Kleverlaan interviewde de ceo van Coolblue. Aanleiding: zijn bedrijf belandde op de vierde plaats van de sterke-merken top10 in de Grote Marketing Enquête.

related partner content for mobile comes here

Hij heeft een advies voor retailers.

Wat staat de retailer te doen?

‘Om in het oriëntatieproces al klanten te interesseren, moeten bedrijven veel meer investeren in hun online zichtbaarheid. Maar wat zien we nog steeds: veel retailers investeren in de zichtbaarheid van hun fysieke winkels. Wie nu nog niet online first denkt, heeft de boot allang gemist.

&;De race is gelopen. Alleen de gevolgen zijn nog niet iedereen duidelijk. Het economisch bestaansrecht van het businessmodel van de pure retailer is allang opgehouden te bestaan.

&;Dat betreft vele retailers momenteel. Maar ze hebben het nog niet door.’

En dat geldt voor alle retail?

‘Allemaal. Warenhuizen, elektronicagiganten. Neem food, de grootste retailmarkt van Nederland met een hoge loyaliteit aan een bepaalde supermarkt.

&;Wat zien we: een belachelijk laag online marktaandeel, terwijl de consumentenbehoefte in de retail verschrikkelijk slecht wordt bediend. Het is niet onze behoefte om op zaterdagmiddag boodschappen te doen. Iedereen vertegenwoordigt 200.000 euro netto contante waarde op twee beentjes; het is nog steeds heel goedkoop voor supermarkten dat wij op zaterdagmiddag met zijn allen vrijwilligerswerk aan het doen zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in