Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander Marc Bolland treedt toe tot de board van Coca-Cola

Marc Bolland, topman bij het Britse warenhuis Marks & Spencer, treedt op 18 februari als director toe tot de board van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse frisdrankenconcern Coca-Cola heeft de Nederlander Marc Bolland (55) benoemd tot commissaris. De Nederlander is voormalig bestuurder bij Heineken, waar hij bij elkaar twintig jaar werkte, onder meer als operationeel directeur. Op dit moment is hij de hoogste baas bij de Britse warenhuisketen Marks & Spencer. Hij treedt op 18 februari als director toe tot de board van het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Bolland wordt lid van de raad van bestuur, maar krijgt een rol die vergelijkbaar is met die van een commissaris. Hij hoeft zijn huidige functie van topman van de Britse warenhuizen Marks & Spencer niet op te geven.

Frisdrankengigant Coca-Cola is met een omzet van bijna 47 miljard dollar in 2013 één van de grotere Amerikaanse multinationals.

Naast Bolland is ook David Weinberg, de hoogste baas van Digital BandWith, benoemd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in