‘Persgroep doortastender dan Sanoma met nieuwe tariefstructuur’
Dit voorjaar kondigde Sanoma de start van een nieuwe tariefstructuur aan. De formule is geïnspireerd op het model dat gebruikt wordt bij televisie. Het uitgangspunt voor alle mediumtypen is een CPM tarief: kosten per 1000 bereik. ‘Op deze manier worden de kosten van campagnes in de verschillende mediumtypen transparant en vergelijkbaar’, meldde Sanoma toen.
Afgelopen week communiceerde het mediaconcern de advertentietarieven voor 2015 aan de markt. Zijn er verschillen met april? Erik-Jan Gelink: ‘De nieuwe prijsstructuur die we in april hebben geïntroduceerd, vormt ook de basis voor onze 2015 tariefkaart. Alle tarieven voor web, mobile en print zijn gebaseerd op een basis CPM tarief, vermenigvuldigd met indices voor de titel, het formaat, speciale posities of targeting en bereik. Bereik is, ook voor print, een logische currency. Het gaat er tenslotte om hoeveel contacten je crossmediaal met je campagne genereert. Sanoma wil transparant zijn in haar prijsbeleid en laten zien hoe een tarief is opgebouwd. Met de nieuwe structuur wordt bovendien inzichtelijk hoe verschillende mediumtypen, titels en formaten zich tot elkaar verhouden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid