Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Persgroep doortastender dan Sanoma met nieuwe tariefstructuur’

Sanoma communiceerde afgelopen week haar advertentietarieven voor 2015 naar de markt. Cco Erik-Jan Gelink licht toe. Ondertussen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

kondigde Sanoma de start van een nieuwe tariefstructuur aan. De formule is geïnspireerd op het model dat gebruikt wordt bij televisie. Het uitgangspunt voor alle mediumtypen is een CPM tarief: kosten per 1000 bereik. ‘Op deze manier worden de kosten van campagnes in de verschillende mediumtypen transparant en vergelijkbaar’, meldde Sanoma toen.

Afgelopen week communiceerde het mediaconcern de advertentietarieven voor 2015 aan de markt. Zijn er verschillen met april? Erik-Jan Gelink: ‘De nieuwe prijsstructuur die we in april hebben geïntroduceerd, vormt ook de basis voor onze 2015 tariefkaart. Alle tarieven voor web, mobile en print zijn gebaseerd op een basis CPM tarief, vermenigvuldigd met indices voor de titel, het formaat, speciale posities of targeting en bereik. Bereik is, ook voor print, een logische currency. Het gaat er tenslotte om hoeveel contacten je crossmediaal met je campagne genereert. Sanoma wil transparant zijn in haar prijsbeleid en laten zien hoe een tarief is opgebouwd. Met de nieuwe structuur wordt bovendien inzichtelijk hoe verschillende mediumtypen, titels en formaten zich tot elkaar verhouden.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in