Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameman

De jury van de 26e Reclameman van het Jaar riep in een artikel in Marketingtribune van 23 september op, met nominaties te komen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot mijn verbazing lees ik een eindje verderop in het artikel het criterium voor Reclameman van het Jaar: 'dat de uitverkoren man of vrouw het afgelopen jaar een eclatant succes in de marketingcommunicatie moet hebben geboekt'. Dat een reclameman ook een vrouw kon zijn, daar was ik persoonlijk nooit opgekomen. Dat geldt voor meer mensen, constateer ik wanneer ik de lijst van vorige winnaars bekijk. Welgeteld één enkele vrouw...

related partner content for mobile comes here

Op de site wordt het duidelijk: de titel is officieel 'reclame m/v'. Alleen valt het v'tje regelmatig weg, zowel op de site zelf als in de berichtgeving in de bladen.

Maar goed, de shortlist is inmiddels bekend, en de gedoodverfde winnaar is Jacques Kuyf. Wie? Volgens een artikel in Marketingfacts was hij de drijvende kracht achter de restyling van het Financieele Dagblad en het multimediale succesverhaal erachter.

Andere kanshebbers zijn Hans van Dijk, Jan Willem Sieburgh, Victor & Rolf en Bas Verhart en Marleen Stikker. Kijkend naar de redenen voor deze nominaties concludeer ik dat deze heel verschillend zijn, wat de jurering in mijn ogen wat spannender maakt.

Tegelijkertijd vraag ik mij af of we binnen het communicatie- en marketingvak de prioriteit niet beter kunnen verleggen van elkaar onderling bejubelen naar flink de mouwen opstropen. Juist nu is er werk aan de winkel!


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in