Reclameman


Tot mijn verbazing lees ik een eindje verderop in het artikel het criterium voor Reclameman van het Jaar: 'dat de uitverkoren man of vrouw het afgelopen jaar een eclatant succes in de marketingcommunicatie moet hebben geboekt'. Dat een reclameman ook een vrouw kon zijn, daar was ik persoonlijk nooit opgekomen. Dat geldt voor meer mensen, constateer ik wanneer ik de lijst van vorige winnaars bekijk. Welgeteld één enkele vrouw...
Op de site wordt het duidelijk: de titel is officieel 'reclame m/v'. Alleen valt het v'tje regelmatig weg, zowel op de site zelf als in de berichtgeving in de bladen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar goed, de shortlist is inmiddels bekend, en de gedoodverfde winnaar is Jacques Kuyf. Wie? Volgens een artikel in Marketingfacts was hij de drijvende kracht achter de restyling van het Financieele Dagblad en het multimediale succesverhaal erachter.
Andere kanshebbers zijn Hans van Dijk, Jan Willem Sieburgh, Victor & Rolf en Bas Verhart en Marleen Stikker. Kijkend naar de redenen voor deze nominaties concludeer ik dat deze heel verschillend zijn, wat de jurering in mijn ogen wat spannender maakt.
Tegelijkertijd vraag ik mij af of we binnen het communicatie- en marketingvak de prioriteit niet beter kunnen verleggen van elkaar onderling bejubelen naar flink de mouwen opstropen. Juist nu is er werk aan de winkel!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid