Jongeren kennen alcoholmerken goed


De ruim 1000 ondervraagde kinderen kennen in totaal maar liefst 147 verschillende alcoholmerken., zo onderzocht de Universiteit Twente in samenwerking met Stichting Alcoholpreventie Stap. Ook de logo’s en slogans van alcoholproducenten blijken goed bekend te zijn bij jongeren.
Dr. Van den Wildenberg, coördinator Monitoring Alcoholmarketing van STAP: 'Merkbekendheid bij jongeren hangt samen met alcoholgebruik. Beperking van alcoholreclame zal daarom bij kunnen dragen aan het tegengaan van alcoholgebruik op jonge leeftijd.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls specifiek gevraagd wordt naar biermerken en andere alcoholmerken noemen jongeren gemiddeld 5 biermerken en 2 andere drankmerken. Heineken is met een bekendheid van 92 pct het meest genoemde biermerk onder jongeren, gevolgd door Amstel (67%) en Grolsch (64%). Van de andere drankmerken wordt Bacardi door bijna de helft van alle jongeren genoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid