Overslaan en naar de inhoud gaan

Financiele crisis gebruiken in reclame, wel of niet

Wellicht ben ik er meer opgespitst maar ik hoor de laatste tijd opvallend veel de radio commercial van de Amsterdam Trade Bank.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wellicht ben ik er meer opgespitst maar ik hoor de laatste tijd opvallend veel de radio commercial van de .

related partner content for mobile comes here

Anders dan de naam doet vermoeden zijn de roots van de Amsterdam Trade Bank verre van Nederlands. ATB is een volle dochter van de private Russische .

In de radio commercial wordt de door ATB gegeven hoge rente van 5,5% afgezet tegen de wat, in hun ogen, nutteloze rentepunten van de Postbank. Een zelfde percentage waarmee Icesave er in slaagde duizenden klanten te werven.

De commercial wordt gevolgd door een tag-on dat het gegarandeerde bedrag onder het depositogarantiestelsel EUR 100.000 per persoon bedraagt, zonder eigen risico. Hetgeen ook door de DNB in haar persbericht van 17 oktober wordt bevestigd. Op zich dus een manier van inspelen op de actualiteit.

Nu wil ik niet een discussie oprakelen over het hoe en wat van de financiële crisis, maar ik ben wel benieuwd wat andere marketeers vinden van het, door een van origine buitenlandse bank, op deze manier inspringen op de actualiteit? Toelaatbaar of niet ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in