Financiele crisis gebruiken in reclame, wel of niet


Wellicht ben ik er meer opgespitst maar ik hoor de laatste tijd opvallend veel de radio commercial van de Amsterdam Trade Bank.
Anders dan de naam doet vermoeden zijn de roots van de Amsterdam Trade Bank verre van Nederlands. ATB is een volle dochter van de private Russische Alfa-Banking Group.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de radio commercial wordt de door ATB gegeven hoge rente van 5,5% afgezet tegen de wat, in hun ogen, nutteloze rentepunten van de Postbank. Een zelfde percentage waarmee Icesave er in slaagde duizenden klanten te werven.
De commercial wordt gevolgd door een tag-on dat het gegarandeerde bedrag onder het depositogarantiestelsel EUR 100.000 per persoon bedraagt, zonder eigen risico. Hetgeen ook door de DNB in haar persbericht van 17 oktober wordt bevestigd. Op zich dus een manier van inspelen op de actualiteit.
Nu wil ik niet een discussie oprakelen over het hoe en wat van de financiële crisis, maar ik ben wel benieuwd wat andere marketeers vinden van het, door een van origine buitenlandse bank, op deze manier inspringen op de actualiteit? Toelaatbaar of niet ?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid