Loden Leeuw voor Frisia en Niessing
De makers van het spotje krijgen de Loden Leeuw 2003. In de commercial prijst Niessing het overzetten van een lening naar Frisia aan. De Loden Leeuw is gekozen door kijkers van het programma. Er zijn 33.000 stemmen uitgebracht en daarvan ging ruim eenderde van de stemmen naar Frisia. Op de tweede plaats eindigde www.lenen.nl en derde werd de reclame van Remia vloeibaar vet.
Bij de tien spotjes die voor deze trofee waren genomineerd, bestond de helft uit reclames die het lenen van geld aanprijzen. Radar heeft daarom via 12.000 respondenten van het eigen testpanel, onderzocht waarom dit zo is. De meeste mensen geven aan dat dergelijke reclames niet op de risico's van lenen wijzen en dat ze dat dwars zit. Ook de hoge uitzendfrequentie wekt frustratie op.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuRadar reikte eveneens een Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs (meest irritante reclamepersoon) uit. Ook die competitie won Niessing glansrijk. Tweede werd Rick Engelkes, derde werd het duo Martine Bijl/Johnny Kraaijkamp.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid