Overslaan en naar de inhoud gaan

Loden Leeuw voor Frisia en Niessing

De commercial van Frisia Financieringen met ex-nieuwslezer Edvard Niessing is gisteren door Tros-programma Radar uitgeroepen tot meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De makers van het spotje krijgen de Loden Leeuw 2003. In de commercial prijst Niessing het overzetten van een lening naar Frisia aan. De Loden Leeuw is gekozen door kijkers van het programma. Er zijn 33.000 stemmen uitgebracht en daarvan ging ruim eenderde van de stemmen naar Frisia. Op de tweede plaats eindigde en derde werd de reclame van Remia vloeibaar vet.

related partner content for mobile comes here

Bij de tien spotjes die voor deze trofee waren genomineerd, bestond de helft uit reclames die het lenen van geld aanprijzen. Radar heeft daarom via 12.000 respondenten van het eigen testpanel, onderzocht waarom dit zo is. De meeste mensen geven aan dat dergelijke reclames niet op de risico's van lenen wijzen en dat ze dat dwars zit. Ook de hoge uitzendfrequentie wekt frustratie op.

Radar reikte eveneens een Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs (meest irritante reclamepersoon) uit. Ook die competitie won Niessing glansrijk. Tweede werd Rick Engelkes, derde werd het duo Martine Bijl/Johnny Kraaijkamp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in