Heineken: Bavaria-commercial weinig respectvol


Vertregt onthult overigens waarom er slechts twee vrienden in de, naar verluidt eenmalige, Bavaria-commercial zitten. 'De derde, Romijn Conen, heeft zich van dit initiatief gedistantieerd. Dat hadden meer betrokkenen moeten doen. Er is zolang en zo intensief met de drie samengewerkt.' Dat was de reden dat Conen niet op het afscheidsfeestje van de drie is geweest. We wisten toen niet wat de reden was, anders hadden we het zelf afgezegd.'
De Heineken-directeur kan de grap van collega-brouwer Bavaria wel plaatsen, maar zegt wel: 'De reacties van consumenten die wij krijgen wijzen erop dat de commercial niet goed wordt begrepen, dat kan toch niet bedoeling zijn voor je merk.' Hij vindt, zonder het bureau van Bavaria, S-W-H, met name te noemen, 'dat sommige bureaus kennelijk moeite hebben om creatief te zijn.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOverigens heeft Heineken destijds bij het opstellen van het contract met de drie acteurs wel overwogen een soort concurrentiebeding te introduceren. 'Maar onze juristen zeiden dat dat in de praktijk moeilijk hard te maken was en dat je daar, als je wilde, altijd wel onderuit kon komen. Zoals nu, bijvoorbeeld, door maar met twee van de drie te komen in de commercial.'
<#TRIANGLESQUARE> Bekijk commercial (3,8 Mb MPG)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid