Jonge en oude babyboomers, de verschillen
Volgens het Amerikaanse tijdschrift STORES en de onderzoekers van Boomer Project en BIGresearch brengen de verschillen belangrijke implicaties met zich mee voor retailers.
De onderzoekers tellen 78 miljoen Amerikanen die tussen 1946 en 1964 geboren zijn, en die ongeveer jaarlijks 2.3 biljoen dollar aan goederen en diensten spenderen.
Babyboomers leiden echter verschillende levens, bevinden zich in verschillende levensfases en hebben ander koopgedrag. De onderzoekers splitsten de babyboomgeneratie in twee groepen; de groep geboren tussen 1946 en 1954, en de groep geboren tussen 1955 en 1964.
Enkele resultaten uit het onderzoek:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta- Zich de aanslag op John F. Kennedy’s en de Vioetnamoorlog herinneren.
- Naar Bob Dylan geluisterd hebben/luisteren.
- Geen kinderen meer thuis hebben (86 procent).
- Veel tijd besteden aan reizen en tuinieren.
- Zich Watergate en de Iraanse gijzelacties herinneren.
- Naar Bruce Springsteen geluisterd hebben/luisteren.
- Nog steeds thuiswonende kinderen hebben (36 procent).
- Aan sport doen, of kinderen hebben die aan sport doen.
- Tijd besteden aan kinderactiviteiten.
- Naar merken kijken als ze shoppen (44 procent tegen 36 procent van de oudere babyboomers).
Babyboomers zijn online, en gebruiken e-mail en instant messaging. Sommige schrijven op blogs, gebruiken een iPod, veel hebben een pda. Ze lezen ook nog steeds de krant en luisteren naar de radio. En als ze iets willen kopen, zullen ze zowel oude als nieuwe media hiervoor raadplegen.
Nog meer resultaten:
- 95 procent kijkt televisie, 77 procent kijkt tussen half 8 en 11 uur ‘s avonds
- Tweederde heeft kabel en kijkt voornamelijk naar Discovery Channel, A&E, the Food Network, ESPN en Fox News.
- Babyboomers houden niet van reality televisie
- 76 procent luistert naar radio, en dat is meer dan andere leeftijdsgroepen
- 49 procent luistert in de ochtendspits naar de radio
- Radiozenders variëren van oldies tot country en praatprogramma’s
- 57 procent leest dagelijks de krant
- 68 procent leest het wekelijkse stadsblad
- 87 procent suftvhet net, is 123 minuten per dag online
- 93 procent zoekt en vergelijkt op het internet voordat men tot een aankoop overgaat
- 46 procent zegt bij onlinezoeken beïnvloed te worden door traditionele advertising of een artikel dat men gelezen heeft, 45 procent wordt beïnvloed door televisie.
bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid