Overslaan en naar de inhoud gaan

Jonge en oude babyboomers, de verschillen

De groep babyboomers wordt door de meeste marketeers als één groep benaderd, maar tussen de jonge en oude leden van de groep bestaan wel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het Amerikaanse tijdschrift STORES en de onderzoekers van Boomer Project en BIGresearch brengen de verschillen belangrijke implicaties met zich mee voor retailers.
De onderzoekers tellen 78 miljoen Amerikanen die tussen 1946 en 1964 geboren zijn, en die ongeveer jaarlijks 2.3 biljoen dollar aan goederen en diensten spenderen.
Babyboomers leiden echter verschillende levens, bevinden zich in verschillende levensfases en hebben ander koopgedrag. De onderzoekers splitsten de babyboomgeneratie in twee groepen; de groep geboren tussen 1946 en 1954, en de groep geboren tussen 1955 en 1964.

related partner content for mobile comes here

Enkele resultaten uit het onderzoek:

  • Zich de aanslag op John F. Kennedy’s en de Vioetnamoorlog herinneren.
  • Naar Bob Dylan geluisterd hebben/luisteren.
  • Geen kinderen meer thuis hebben (86 procent).
  • Veel tijd besteden aan reizen en tuinieren.
  • Zich Watergate en de Iraanse gijzelacties herinneren.
  • Naar Bruce Springsteen geluisterd hebben/luisteren.
  • Nog steeds thuiswonende kinderen hebben (36 procent).
  • Aan sport doen, of kinderen hebben die aan sport doen.
  • Tijd besteden aan kinderactiviteiten.
  • Naar merken kijken als ze shoppen (44 procent tegen 36 procent van de oudere babyboomers).

Babyboomers zijn online, en gebruiken e-mail en instant messaging. Sommige schrijven op blogs, gebruiken een iPod, veel hebben een pda. Ze lezen ook nog steeds de krant en luisteren naar de radio. En als ze iets willen kopen, zullen ze zowel oude als nieuwe media hiervoor raadplegen.

Nog meer resultaten:

  • 95 procent kijkt televisie, 77 procent kijkt tussen half 8 en 11 uur ‘s avonds
  • Tweederde heeft kabel en kijkt voornamelijk naar Discovery Channel, A&E, the Food Network, ESPN en Fox News.
  • Babyboomers houden niet van reality televisie
  • 76 procent luistert naar radio, en dat is meer dan andere leeftijdsgroepen
  • 49 procent luistert in de ochtendspits naar de radio
  • Radiozenders variëren van oldies tot country en praatprogramma’s
  • 57 procent leest dagelijks de krant
  • 68 procent leest het wekelijkse stadsblad
  • 87 procent suftvhet net, is 123 minuten per dag online
  • 93 procent zoekt en vergelijkt op het internet voordat men tot een aankoop overgaat
  • 46 procent zegt bij onlinezoeken beïnvloed te worden door traditionele advertising of een artikel dat men gelezen heeft, 45 procent wordt beïnvloed door televisie.

bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in