Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten profiteren van Oranje

Supermarkten in Nederland hebben afgelopen week de eerste extra 'Oranje-omzet' gedraaid. In vergelijking met dezelfde week een jaar eerder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van het marktonderzoeksbureau . De marktonderzoeker voorspelde eerder dat supermarkten dit jaar 45 miljoen euro extra omzet zullen draaien door het EK voetbal. Het voetbaltoernooi stimuleert de verkoop van bier, fris, kant-en-klaarmaaltijden en oranje merchandiseartikelen.

related partner content for mobile comes here

Het ging de supermarkten toch al voor de wind in mei. De omzet kwam ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar 8,2 procent hoger uit, op 2,94 miljard euro. Dat kwam vooral door de sterk gestegen prijzen voor melk, kaas, brood en appelen.

De koepelorganisatie van supermarkten, het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (), verwacht dat de supermarkten tijdens de drie EK-weken tussen de 55 miljoen en 60 miljoen euro extra omzet zullen halen, afhankelijk van de prestaties van het Nederlands elftal. Hoe verder Oranje het schopt, hoe meer er zal worden omgezet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in