Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument wil betere informatie over telefonische verkoop'

Bellers van de Consumentenlijn Telemarketing komen vaker voor informatie dan voor klachten. Voor de meeste klagers is Consumentenlijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Consumentenlijn Telemarketing, de informatie- en klachtenlijn van bedrijven en organisaties die aan telefonische verkoop (telemarketing) doen, na online onderzoek. De organisatie heeft in het eerste kwartaal van 2008 192 klachten binnengekregen. 177 klachten kwamen via de binnen.

related partner content for mobile comes here

Net zoals in 2007 blijkt in het eerste kwartaal van 2008 de belfrequentie een veel gehoorde klacht onder consumenten. Ook de toon van het gesprek wordt steeds vaker geregistreerd als klacht. Maandelijks wordt de informatiesite zo’n 4000 keer geraadpleegd voor informatie over telefonische verkoop. De afgelopen twee maanden heeft op de site online onderzoek plaatsgevonden naar de behoefte van de consument. De organisatie concludeert hieruit dat: men komt vaker komt voor informatie dan voor klachten, voor de meeste klagers de Consumentenlijn Telemarketing de enige klachteninstantie is geweest en dat het onder de aandacht brengen van de klachten bij de adverteerder belangrijker wordt gevonden dan de terugrapportage over de afhandeling.

De Consumentenlijn Telemarketing wil aan de hand van deze conclusies de website meer aanpassen aan de wensen van de consument.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in