Advertentiewaarde voetbal in dagbladen 22 miljoen


Dat heeft het bureau TrendLight uitgerekend op verzoek van het ANP, de Nederlandse Sportpers (NSP), de NVJ en het Genootschap van Hoofdredacteuren. Het is bijna net zo veel als de 21 miljoen euro die de NOS jaarlijks betaalt voor de televisierechten, inclusief productiekosten.
De uitkomsten van het onderzoek, plus twee studies naar de werkomstandigheden van journalisten, worden gebruikt om in overleg met de eredivisieclubs de faciliteiten voor de schrijvende pers en fotografen te verbeteren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTrendLight kwam op een mediawaarde 22,4 miljoen door alle artikelen op te meten, die afgelopen seizoen over voetbal verschenen en daar de geldende advertentietarieven over te berekenen. Landelijke dagbladen schreven 3820 artikelen met een advertentiewaarde van 11,6 miljoen euro. Regionale dagbladen publiceerden 6832 artikelen met een waarde van 10,8 miljoen euro.
Bron: De Journalist.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid