Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil over duurzame oplossingen horen

Ruim de helft (58 procent) van de Nederlanders vindt dat het bedrijfsleven nog te weinig met oplossingen inhaakt op het thema duurzaamheid.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim de helft (58 procent) van de Nederlanders vindt dat het bedrijfsleven nog te weinig met oplossingen inhaakt op het thema duurzaamheid. Dit blijkt uit een onderzoek van MarketResponse en Pure&Profit, naar duurzaamheid en energiebesparing. Slechts een kwart (26 procent) van de ondervraagden is tevreden over de wijze waarop het bedrijfsleven met oplossingen inhaakt op het thema duurzaamheid. Consultancybureau Arthur D. Little kwam vorige week met een naar buiten.

related partner content for mobile comes here

Ondernemingen die serieus business willen maken van duurzaamheid, moeten afstappen van algemene en vrijblijvende op ‘bewustwording’ gerichte communicatie, aldus Pieter van Os van Pure&Profit. Met name hoger opgeleide consumenten zijn zich inmiddels bewust van de problematiek en staan open om te investeren in duurzame en energiebesparende oplossingen. Dit vraagt echter om meer concrete proposities van bedrijven die onderbouwd worden met informatie die onomstreden duidelijk maakt dat deze daadwerkelijk duurzaam zijn en / of een energie- en kostenbesparing realiseren.

Consumenten geven nog niet aan dat ze overvoerd zijn door het thema duurzaamheid en vragen meer informatie. 40 procent geeft aan dat ze meer aandacht willen voor duurzaamheid in de media en 58 procent vindt dat het bedrijfsleven te weinig inhaakt op het thema met bijvoorbeeld advertenties en oplossingen. Respectievelijk 14 procent en 12 procent vindt de huidige aandacht te veel.

Als consumenten informatie krijgen, zijn ze ook nog bereid daar wat mee te doen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het hoge percentage consumenten dat aangeeft minder warm te wassen naar aanleiding van de Tikkie-terug campagne van Ariel en RTL (38 procent).

De onderzoekers concluderen dan ook: consumenten staan open voor duurzame oplossingen maar hebben concrete oplossingen nodig die ondersteund worden door eenduidige informatie om daadwerkelijk tot actie over te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in