Overslaan en naar de inhoud gaan

Informatie wordt belevenis

Het enorme aanbod van informatie vraagt om andere vaardigheden van mensen en organisaties. Content marketing en branded content zijn de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds een van de vroege vormen van datavisualisatie van ;s tocht naar Rusland">Napoleon's tocht naar Rusland, is de vraag om het begrijpelijk aanbieden van informatie toegenomen. Sinds de komst van internet zelfs exponentieel.

related partner content for mobile comes here

Merken komen alleen nog op de radar bij hun doelgroepen indien ze in staat zijn om deel te nemen aan de (wereldwijde) dialoog op internet in het algemeen en social media in het bijzonder. Aanwezig zijn is niet de kunst. Relevant zijn, en op organische wijze deelnemen aan de online dialoog is dat wel. Content marketing is the game. En een van de spelregels is dat content, al dan niet 'branded', laagdrempelig geconsumeerd kan worden door informatievaardige mensen die steeds minder 'lineair' lezen. Technologie biedt hier de helpende hand om, met behulp van datavisualisatie, van informatie een overtuigende ervaring te maken.

Datavisualisatie wordt door marketeers nog te weinig toegepast. De avantgarde treffen we aan onder kunstenaars & designers, overheden en wetenschappers. Zo maakt designer Nicholas Feltron jaarlijks een jaarverslag van . Google opende recentelijk de , gebaseerd op overheidsinformatie. En Pedro M. Cruz visualiseert de .

Helaas is het belang van datavisualisatie nog onvoldoende doorgedrongen bij content marketeers. Toch worden er al enkele eerste stappen gemaakt. Zo lanceerde KPMG recentelijk haar jaarverslag voor het eerst . Door het effectief toepassen van datavisualisatie in combinatie met interactiviteit, ontstaat een overtuigende ervaring voor verschillende stakeholders, die het merk ondersteunt.

Marketeers kunnen nog veel winnen in het 'branden' van content in een online omgeving waar aandacht het meest schaarse goed is geworden. Maar gelukkig zijn er de vrienden van Adobe, Apple, Vimeo en andere software innovators die helpen om van droge informatie een branded experience te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in