Informatie wordt belevenis
Sinds een van de vroege vormen van datavisualisatie van #039;s tocht naar Rusland">Napoleon's tocht naar Rusland, is de vraag om het begrijpelijk aanbieden van informatie toegenomen. Sinds de komst van internet zelfs exponentieel.
Merken komen alleen nog op de radar bij hun doelgroepen indien ze in staat zijn om deel te nemen aan de (wereldwijde) dialoog op internet in het algemeen en social media in het bijzonder. Aanwezig zijn is niet de kunst. Relevant zijn, en op organische wijze deelnemen aan de online dialoog is dat wel. Content marketing is the game. En een van de spelregels is dat content, al dan niet 'branded', laagdrempelig geconsumeerd kan worden door informatievaardige mensen die steeds minder 'lineair' lezen. Technologie biedt hier de helpende hand om, met behulp van datavisualisatie, van informatie een overtuigende ervaring te maken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDatavisualisatie wordt door marketeers nog te weinig toegepast. De avantgarde treffen we aan onder kunstenaars & designers, overheden en wetenschappers. Zo maakt designer Nicholas Feltron jaarlijks een jaarverslag van zijn bezigheden. Google opende recentelijk de Google Public Data Explorer, gebaseerd op overheidsinformatie. En Pedro M. Cruz visualiseert de opkomst en ondergang van imperia.
Helaas is het belang van datavisualisatie nog onvoldoende doorgedrongen bij content marketeers. Toch worden er al enkele eerste stappen gemaakt. Zo lanceerde KPMG recentelijk haar jaarverslag voor het eerst online. Door het effectief toepassen van datavisualisatie in combinatie met interactiviteit, ontstaat een overtuigende ervaring voor verschillende stakeholders, die het merk ondersteunt.
Marketeers kunnen nog veel winnen in het 'branden' van content in een online omgeving waar aandacht het meest schaarse goed is geworden. Maar gelukkig zijn er de vrienden van Adobe, Apple, Vimeo en andere software innovators die helpen om van droge informatie een branded experience te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid