Strengere regels tabaksreclame VS
De Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit FDA gaat tabaksreclame en -verkoop aan banden leggen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Volgens een bericht in de Volkskrant krijgen sigarettenautomaten een limiet en mogen tabaksfabrikanten hun merken niet meer gebruiken voor het sponsoren van toernooien en andere evenementen. Ook mogen ze geen petjes of T-shirts meer verkopen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Reclame die door kinderen kan worden gezien, mag alleen nog in zwart-wit. Die laatste maatregel is eerder door een rechtbank verworpen, nadat de fabrikanten zich hadden beroepen op de vrije meningsuiting.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet is voor het eerst sinds 1996 dat de FDA de tabaksindustrie harder probeert aan te pakken. Toen werden de maatregelen verworpen door het Hooggerechtshof.
Bron: de Volkskrant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid