Overslaan en naar de inhoud gaan

Heb ik niet eerder een zijde van je gezien?

Tracking, kunst en marketing. Wat gisteren slechts een visie was, is vandaag een feit. Technologische vooruitgang heeft het mogelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verschillende nieuwe app functies zijn ontworpen om de voorkeuren van consumenten uit te vinden, en aanbiedingen op maat te maken. Bijvoorbeeld, als je Facedeal toegang geeft tot je Facebook-account, kunt je op maat gemaakte aanbiedingen direct op je telefoon krijgen, wanneer je een winkel binnenkomt. Slim! Maar… als Facebook-gebruiker heb ik reclame ontvangen voor alles van Viagra en borstvergroting tot breispullen. Je loopt dus de gevaar dat de behoeften van de consumenten verkeerd worden bepaald.

related partner content for mobile comes here

Een andere nieuwe app die is gecreëerd door CrowdOptic en L'Oreal voor het zevende jaarlijkse Luminato Festival in Toronto, geeft de gasten een "virtuele galery" die niet zichtbaar is met het blote oog (;Oreal">CrowdOptic en L'Oreal). Via de app wordt de locatie en visuele beweging van de gast opgenomen, en wordt een heart-map gemaakt. Op het einde zal die heart-map een crowd-sourced versie van de Lancôme roos tonen, uitgespreid over het hele plein. Op deze manier co-creëren de gasten de advertentie.

Marketeers kunnen uiteindelijk reclame op maat creëren voor elke consument. Maar, je loopt de gevaar dat apps je alleen een statische glimp van een persoon kunnen laten zien. En soms hebben ze het helemaal verkeerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in