Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: nieuwe missie T-Mobile zet klant centraal

In de nieuwste campagne van T-Mobile laat Ali B laat zijn vrienden voor wat ze zijn en belt hij rechtstreeks met de 'directie' van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een jaar voorbereiding zet T-Mobile hard in op ‘customer centricity’. De provider zegt klanten meer dan ooit op een voetstuk te plaatsen en hen te betrekken bij het verbeteren van organisatie en dienstverlening. Een nieuwe campagne via tv, online, print en out-of-home moet de vernieuwde missie krachtig uitdragen. Hierin maakt Ali B de directie duidelijk dat hij het raar vindt dat je bij een bundel met 2000 MB internet per definitie ook voor 500 belminuten betaalt. De directie reageert door een nieuw prijsplan te lanceren waarbij klanten zelf hun abonnement kunnen samenstellen.

related partner content for mobile comes here

In een later te lanceren activatiecampagne kunnen alle klanten van T-Mobile hun wensen en suggesties kwijt aan de directie. Het geheel moet duidelijk maken dat klanten bij T-Mobile - meer dan ooit - een hoop te vertellen hebben.

Henriette van Swinderen (directeur Brand & Communications T-Mobile): ‘Klanten stellen ons regelmatig kritische vragen over onze abonnementen. Waarom je bij 2000 MB aan data ook gelijk 500 belminuten moet nemen bijvoorbeeld. Goede vraag. Ooit logisch maar nu misschien achterhaald. Vanaf nu kan daarom iedereen zelf bepalen hoe zijn of haar abonnement eruitziet.’

Danny van de Wetering (client service director bij Etcetera): ‘In het echt belde Ali B al regelmatig met de directie van T-Mobile. Dit heeft ons zeker geïnspireerd. Sterk van T-Mobile dat zij het heeft aangedurfd zich zo kwetsbaar op te stellen.’

Bekijk hieronder de tv-commercial van de nieuwe campagne:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
Bureau: Etcetera
Creatie: Stan van Zon, Gido van der Vlies
Account: Danny van de Wetering, Carina Snippe, Wendy van Luyck
Strategie: Olaf Arkauer
RTV Producer: Ronald Hietbrink, Joze Rikken

Klant: T-Mobile
Verantwoordelijk bij klant: Henriette van Swinderen, Chantal van der Walle

Productie:
TV productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Mattias Schut
Producer: Collin Maas
Edit: Martin Heijgelaar, Taco Arts, Kim Hinrichs
Postproductie: Postoffice
Geluid: Studio Alfred Klaassen, Jacco Lenstra

Mediabureau: MediaCom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in