Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen hebben geen haast met mobiel

Nog maar weinig goede doelen hebben een mobiel geoptimaliseerde website, zo blijkt uit onderzoek van MobileMarketing.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog maar weinig goede doelen hebben een mobiel geoptimaliseerde website, zo blijkt uit onderzoek van .

related partner content for mobile comes here

De weblog heeft evenals zeven maanden geleden onderzoek gedaan naar de ‘Mobile Presence van de 50 grootste Goede Doelen”. De cijfers geven nog weinig verandering aan terwijl de mobiele adoptie en –mediaconsumptie in volle snelheid is. Slechts 20% heeft een voor mobiel geoptimaliseerde website.

Mobile Apps zijn wel een stuk populairder. 40% van de goede doelen heeft een iOS (iPhone/iPad) app en 26% een Android app. In oktober 2012 had 16% een mobile vriendelijke website, 34% een iPhone app en 22% een Android app.

Richard Otto (MobileMarketing.nl): ”Het is opmerkelijk dat veel fondsenwervers bij de inzet van mobiel eerst aan apps denken, terwijl hun website op smartphones nog niet optimaal functioneert. Een slechte mobile presence kan je uiteindelijk leden en donaties kosten. Meer dan 60% van de Nederlanders heeft een smartphone en bij sommige goede doelen komt 25% van het site bezoek vanaf mobile devices. Voor de fondsenwervende organisaties wordt het dus tijd om in actie te komen.”

Eerder deze week verscheen de over mobiel. Hieruit blijkt ondermeer dat 66% van de marketeers de website nog niet geoptimaliseerd heeft voor mobiel. Bij 36% is dit in ontwikkeling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in