Goede doelen hebben geen haast met mobiel
Nog maar weinig goede doelen hebben een mobiel geoptimaliseerde website, zo blijkt uit onderzoek van MobileMarketing.nl.
De weblog heeft evenals zeven maanden geleden onderzoek gedaan naar de ‘Mobile Presence van de 50 grootste Goede Doelen”. De cijfers geven nog weinig verandering aan terwijl de mobiele adoptie en –mediaconsumptie in volle snelheid is. Slechts 20% heeft een voor mobiel geoptimaliseerde website.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMobile Apps zijn wel een stuk populairder. 40% van de goede doelen heeft een iOS (iPhone/iPad) app en 26% een Android app. In oktober 2012 had 16% een mobile vriendelijke website, 34% een iPhone app en 22% een Android app.
Richard Otto (MobileMarketing.nl): ”Het is opmerkelijk dat veel fondsenwervers bij de inzet van mobiel eerst aan apps denken, terwijl hun website op smartphones nog niet optimaal functioneert. Een slechte mobile presence kan je uiteindelijk leden en donaties kosten. Meer dan 60% van de Nederlanders heeft een smartphone en bij sommige goede doelen komt 25% van het site bezoek vanaf mobile devices. Voor de fondsenwervende organisaties wordt het dus tijd om in actie te komen.”
Eerder deze week verscheen de DM Barometer over mobiel. Hieruit blijkt ondermeer dat 66% van de marketeers de website nog niet geoptimaliseerd heeft voor mobiel. Bij 36% is dit in ontwikkeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid