Overslaan en naar de inhoud gaan

`Digitale bureaus binnen 10 jaar weg`

De nieuwe generatie marketeers gelooft dat de digitale bureaus binnen 10 jaar tijd zijn verdwenen. Contentmarketing en 'pr thinking’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een Europees onderzoek, 'Next Generation van marcoms' van de MediaSchool Group, onder meer dan 2000 marcom-afgestudeerden in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en België.

related partner content for mobile comes here

Meer dan 80 procent van hen denkt dat bureaus die zich alleen richten op sociale media en digitale marketing binnen tien jaar verdwijnen, omdat ‘digitaal’ en ‘sociaal’ onderdeel worden voor alle marketeers. 90 procent van de afgestudeerden denkt dat de bureaus over tien jaar full-service zijn en werkzaam in zowel de reclame, direct marketing, sociale en digitale media als pr.

70 procent gelooft marketinglandschap wordt 'gedomineerd' door contentmarketing en 'pr thinking'. 77 procent vindt dat Facebook het belangrijkste is voor de communicatie van een merk is met deze generatie.
Die bestempelt zichzelf overigens niet als 'digital natives'. In plaats daarvan zien ze de generatie tien jaar jonger als de ware meesters van digitale media.

De studie schetst het beeld van een generatie die snelle ontwikkeling van de marketingindustrie begrijpt en voorspelt dat er een toenemende dominantie van content en word to mouth zal zijn. 81 procent denkt dat content marketing een essentieel onderdeel van hun werk over tien jaar zal zijn.
Tv blijft belangrijk volgens de komende generatie marketeers. Twee derde gelooft niet dat tv-reclame 'irrelevant' is in tien jaar tijd. 70 procent zegt dat de taak van reclame vooral is om te 'entertainen' en niet te 'verkopen'.

Red Bull Stratos is de meest bewonderde (44 procent) creatieve branding-campagne van 2012, terwijl 54 procent de Publicis Groupe het meest bewonderd is als internationaal marcoms-netwerk (Omnicom 11 procent, WPP 10 procent, IPG 2 procent)

Het meest bewonderde reclamebureau was ook Publicis (28 procent), gevolgd door TBWA (15 procent) en Havas (12 procent).

Het meest bewonderde pr-bureau was Ogilvy pr (31 procent), gevolgd door Edelman (15 procent) en H+K (13 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in