Overslaan en naar de inhoud gaan

'Führerfluitketel' JC Penney online hit

Een alledaags object als een fluitketel spreekt doorgaans weinig tot de verbeelding. Maar het ontwerp van Michael Graves voor JC Penney…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als je het eenmaal ziet, kun je het niet meer niet-zien. Het hendel is zijn strak gekamde haar, het dekseldopje zijn typerende snorretje en het fluitje maakt dat de ketel de Hitlergroet brengt. Een oplettende voorbijganger plaatste een van de billboard voor de dubieuze ketel op . Meteen ontstond er een run op de pot en raakte die razendsnel uitverkocht in de webshop van de winkelketen. Wie het voorwerp toch nog in huis wil halen, moet zich naar een fysieke locatie van het warenhuis begeven.

related partner content for mobile comes here

De theepot is ontworpen door architect en ontwerper Michael Graves, die ook servies voor het merk Alessi heeft ontworpen. Zijn voor JC Penney bevat ook andere huishoudelijke voorwerpen, maar die zijn (nog) niet in opspraak geraakt. Geconfronteerd met de ongelukkige gelijkenis ontkent het warenhuis alle opzettelijkheid. ‘Als we de ketel hadden ontworpen om ergens op te lijken, hadden we wel voor een sneeuwpop/puppy/kitten/konijntje/iets anders schattigs gekozen’, antwoordt de winkel op tweets van klanten en media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in