
Mijn top 3:
1. Red Urban heeft samen met Hi een zeer leuke actie op poten gezet. De Nederlandse rappers Mr. Polska en Ronnie Flex hebben Rotterdamse leerlingen die hoorden dat de diploma-uitreikingen in Rotterdam allemaal zijn uitgesteld, een hart onder de riem gestoken met een videorap.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftIedereen die wel al geslaagd is en met #geslaagd twitterde konden donderdag en vrijdag ook een leuk persoonlijk filmpje verwachten. De rappers reageerden op zoveel mogelijk tweets met een live opgenomen korte rap. Een laatste uitsmijter voor alle geslaagden die geen persoonlijke rap hadden ontvangen kon natuurlijk ook niet achterblijven.
2. De actie van Coca Cola met Share a Coke doet het goed. Het colamerk haakte in op de geslaagden en plaatste vrijdag op Facebook onderstaande post. Inmiddels is de foto al bijna 5000 x geliked, 400 x gedeeld en honderden reacties.
3. Hangt je vlag met tas uit? Dan verrast het Bloemenbureau jou misschien met een leuke bos bloemen. Een actie via mooiwatbloemendoen.nl heeft afgelopen vrijdag de voorpagina’s van Metro en de Telegraaf behaald.
Slim inhaken op actualiteit werkt. Hierbij nog een aantal tips voor een geslaagde inhaker:
- Heel logisch maar het moet actueel zijn. Hoe sterker de link, hoe beter de uiting;
- Het moet uniek/onderscheidend zijn;
- Het moet opvallen. Dat kan door beeld, maar ook alleen met tekst;
- Wees snel. Zit bovenop het nieuws en zorg dat je een van de eerste bent met een inhaker. Hoe sneller je bent, des te groter is het (virale) effect;
- Blijf altijd positief. Negatief nieuws kan tegen je werken;
- Haak niet in op actuele (natuur)rampen, ras, discriminatie en of geloof.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee