Overslaan en naar de inhoud gaan

MobileMarketing.nl: '56% van de mobiele bureau's heeft zelf mobiel onvriendelijke website'

MobileMarketing.nl heeft deze week 283 Nederlandse mobiele bureaus onder de loep genomen en gekeken of hun eigen website mobiel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft deze week 283 Nederlandse mobiele bureaus onder de loep genomen en gekeken of hun eigen website mobiel vriendelijk is. Slechts 44% van de onderzochte bureau’s blijkt een website te hebben die direct op een smartphone leesbaar is. Bij ruim 1% van de onderzochte bureaus kon de website zelfs niet op een iPhone geopend worden.

related partner content for mobile comes here

[PERSBERICHT]

Mobiele media consumptie
Ruim 60 % van de Nederlanders is in bezit van een smartphone en de mobiele media consumptie groeit hard. Nieuwssites zoals en De Telegraaf hebben al geruime tijd veel meer mobiele bezoekers dan via de pc. Mobiele bureaus roepen daarom veel bedrijven op om mobiel te gaan. Het is daarom opmerkelijk dat zij zelf hun zaken vaak niet goed voor elkaar hebben.
Responsive is niet altijd mobiel friendly
Ruim 6 maanden geleden heeft reeds bij 203 mobiele bureaus gekeken of zij een mobile website of een mobile optimized website hadden. Dit was toen bij 58% niet het geval. Bij dit nieuwe onderzoek is nog strikter gekeken of de teksten van responsive websites zonder inzoom handelingen direct te lezen zijn. Een responsive website schaalt namelijk wel automatisch naar schermgrootte, maar teksten en visuals zijn bij matige site bouw op sommige devices nog steeds slecht leesbaar.

Richard Otto () “"De uitkomst bij veel ‘mobiele’ bureau doet sterk denken aan een slager die zijn eigen vlees niet eet. Er zijn nog ontzettend veel bedrijven die nog niet mobiel zijn, maar wanneer je als bureau de markt serieus neemt en deze ook wil overtuigen, dien je mobiel in je DNA te hebben en minimaal zelf ook mobiel te zijn."

IAB Taskforce mobile
IAB Taskforce mobile kwam in oktober 2012 met cijfers dat 80% van de top-200 merken in Nederland nog geen mobiele website hebben, terwijl met een smartphone penetratie van 60% steeds meer consumenten de mobiel als primair communicatie kanaal gebruiken. Dat nog steeds meer dan de helft van de bureau’s die het nut en noodzaak aan adverteerders dienen over te brengen zelf nog geen geen mobile friendly website gebruiken geeft goed aan dat de markt nog niet volwassen is.

Huidig onderzoek
Het onderzoek is in week 24 verricht onder 283 Nederlandse bureaus, die mobile websites en/of apps ontwikkelen voor merken. Websites zijn geopend met een iPhone 5. Er is gekeken of de betreffende bureaus een mobile site of een voor de smartphone geoptimaliseerde site hebben.

De websites van de volgende bureaus zijn onderzocht:
2go-mobile BV, aFrogleap, Alledaags, Aliens are among us, Angry Bytes / Two Screen ,Appar, App Dealer, Appmachine, App It Up bv, applfied, App2Shop voorheen Six Pack Mobile, ,AppArt, Atabix Solutions, BesteBroer, Bitfactory, Blueprint Software, Boondoggle ,Brandwebbing, BriteLayer ,Bureau Blauwgeel, Byteheads ,B&M Topsite, Colours (Lectric Groep), Concepts2Go, Cyberned, De Toekomst, Easy4mobile, Ecreation, Elements Interactive Mobile BV, Evident, e-Sites, Ex Machina, E-ZoOka, Fabrique, Fris Webdesign, Frontis, Gryphon Interactive, Hardworks, Icemobile,Indivirtual ,IN10, Info.nl, Involvit, Imgzine, Isobar (Marvelous), Itnext ,Itude Mobile, Keen on Apps, Label A, Logica Nederland, Lost Boys mobile / Lbi (Lost Boys/ Triple IT, Lukien BV, M2Mobi, Maddle, Makemobile.nl, Makerstreet, Mangrove, Mediafarmer, Mediamonks ,Mobile Generation / MobGen Media, Mobile Marketing Nederland, mobillion, mobyPicture, mobtzu, Mobylizr, Mocreate, Modern Media, Momac, Montix, Moop Mobility BV, Muzar (Vizar), Myler Media, My Mobile Media, Netservice de Toekomst, Oberon, Oneshoe mobile, Onesixty, OOIP, Peperzaken ,Pepper's Ghost, Pinch, Pionect, Q42 BV, QookQook BV, Redhotminute,Releaze, Relephant, Rhinofly, Service2media, Shareforce, Sharewire, Sharpener, Snakeware,TAB World Media, The Factor e. ,The Projects ,The Saints ,The Young Generation, UnitID ,Valuewait ,Viva La Media ,Yellow Dolphin,Zicht Online ,2CoolMonkeys ,4net Interactive, 17rabbits.com, Aemotion BV, Aeneas Strategy, AFAS Software, Alientrick, Alion, Amgate, App Creators RKC Waalwijk, Applike, Applisive International BV, App5, Appnormal, AppVantages, Apptomorrow, Azzugia Marketing, Beemway, BestAppCompany VOF, BeanDesigned ,Beyond Reality ,BlackRooster,BluMedialab, BlueBerry Media Uitgeverij ,BluePepper, born05, Coding Dutchmen, Cupo , daylike,DataBase Fulfilment, DBH Nederland, DevMobile, dpdk, DTT, Dual Code VOF, Dutchnovum, Dutch Applications Company, Dutch Rose Media, E. Consulting, Elastique, Everdune, EverywhereIM, Faster Forward Interactive, Flink, Floqr, Fonk Mobile, Gemoro, Globe Assistant BV ,Go Mobile, Heris IT, Hitapp.com, Huss BV, i-Bridge BV, INDG, ilionx Cloud Solutions BV, Infi, Initium Mobile, ITIS, IT Independent, iWink, John Max, Kruit Dynamit, lab 1111, LifeIT, Lind+Ad, Lysander, Macaw, Mad Multimedia, Magneds, Magnus ,Maxmobi / Maxdoro ,Mediabunker ,Milchbar,Mirabeau, Mobile Strategy,Mobile Movement, moblio.nl, Mobowski, Nakko Services, New Nexus, Noodlewerk, Online Retail Service BV, on-site, Partout Interactive, P-Edge media, Phonecast , Pyton Communication Services ,QIQQER,Quietus,Quintor,Red5, Resoluut, SILO, Skinindustries, Sogeti Nederland BV, Somehow,Speak,Sternpixel, Superhero Cheesecake, Strawberries, Tabula Nova, TaF Media, Tam Tam Mobile, Tapptic Nederland, The Mobile Company (voorheen Xwits, Biggerworks)
TouchWonders, TYY Internetsolutions, TwainMedia, Twisted,TWNKLS,UnitApp Holding BV, Uselab, Virtual Affairs ,Vivango, VPRI Internetdiensten VOF,WAPAG, Wappdesigner, Wend bv, Wrep ,Xim Systems BV, XS2,Zinder

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in