[MARCOM13] Patrick Petersen:'Succesvol een contentstrategie embedden in mobile marketing'


Op 12 juni 2013 tijdens MARCOM13 in de RAI Amsterdam, spreekt de auteur van het Handboek Mobile Marketing en Handboek Content Strategie over de mix van zijn boeken. Petersen spreekt over de strategische combinatie van content en channel en heel concreet over het kanaal dat de meeste content produceert en curate. De mobiel dus.
Onderzoeken
Alle onderzoeken tonen wereldwijd aan dat we:
- mobile surfen en de desktop minder vaak gebruiken;
- content willen delen via de mobiel als dit eenvoudig kan;
- m-commerce met gebruikmaking van een tablet stijgt explosief;
- de visual storytelling - zoals de foto's op Instagram - via de mobiel uitrollen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Kanaal
Is de content niet geschikt voor het mobiele kanaal dat wordt het bereiken van de nieuwe connected customer een grote last. Is de mobiele toepassing niet eenvoudig te gebruiken dan verlies je net zo snel die 3.0 consument. Als de content op de mobiel niet goed shareable is verlies je ook nog eens heel veel exposure en engagement. De consument is tegenwoordig niet alleen ‘always on’ maar wil ook via de mobiel digitaal in dialoog, participeren, bekijken, ervaren en delen. Dit vraagt om een succesvolle mix van mobiele én content marketing.
Patrick Petersen spreekt om 13 uur in de Mobile Dome op #MARCOM13 op woensdag 12 juni 2013.
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid