Overslaan en naar de inhoud gaan

MARCOM13. Traditionele marketing is dood. Stop selling start telling!

Traditionele marketing is dood. Stop selling start telling! Richard van Hooijdonk, CEO Marketing Monday, heeft het weer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe consument

related partner content for mobile comes here

Al in de steentijd ging informatie van peer tot peer, en in de toekomst zal het nog belangrijker zij om ¨connected¨ te zijn. Maar omdat we zo connected zijn, en zo veel informatie heb, ben we ook meer kritisch en heb geen vertrouwen in ouderwetse reclamen. Daarom is het nog belangrijker voor merken om ons te binden, en dat kan als ze onze problemen kan oplossen en relevant bekomen.

De nieuwe mens, mens 3.0, omarmt die nieuwe technologieën om met vrienden, relaties, merken, bedrijven en winkels te communiceren. Informatie en aanbiedingen ‘on the spot’ en meningen van anderen spelen een belangrijke rol in beslissingentrajecten . Deze nieuwe behoeften maakt dat merken en marketeers de marketing veel meer actief moet maken, om de aandacht van de 3.0 mens te vangen.

De verandering in de B2C marketing

Vraag je consumenten: hoe kan ik voor u relevant zijn?

Om de 3.0 mens te bereiken in de toekomst moeten marketeers de consumenten activeren en niet passief afwachten. Co-creation en crowdsourcing zullen daarom een belangrijke rol spelen in de toekomst. Ford heeft het gedaan met de Fiestamovement, Rimmel heeft gebruik gemaakt van een people army, Starbucks heeft de Mystarbuckside lanceert, en Burger King heb de Whopper Sacrifice.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Wat deze betrokkenheid oplevert zie je ook bij de wehkamp reclame. Deze reclame heeft gezorgd voor15% meer verkoop en 10% minder retourzendingen. Waarom? Het heeft een relevantie gehad en dat geeft vertrouwen in de merk.

De grote trend dit jaar zal SoLoMo zijn .

Sociaal: het succes van social media betekent dat mensen 24/7 met andere mensen, evenementen, merken in verbinding staan, over de hele wereld. Daarom moeten bedrijven ook 24/7 bereikbaar worden.

Lokaal: met de gps-functie op mobiele telefoons is het tegenwoordig gemakkelijk voor apps en andere toepassingen te signaleren waar iemand is en diensten in de buurt aan te bieden.

Mobiel: De penetratie van mobiele telefoons en tablets gaat door.

De marketeer moet in de toekomst een ambassadeur voor het merk worden, en de merk moet een ¨mensmerk¨ zijn. Consumenten willen relevante informatie in plaats van het algemene sociale media, en ze willen een deel van het verhaal zijn.

De verandering in de B2B marketing

De B2B marketing moet ook veranderen. 80% van bedrijven wil liever kennis hebben van de verkoper dan reclame zien. 60% gebruikt sociale media om ze te helpen om deze kennis te hebben.

De boodschap is daarom; Stop met reclame te maken en in plaats daarvan deel kennis. De toekomstige marketing in de B2B industrie moet educatief zijn, en kennisdeling zal heel centraal staan.

De boodschap van MARCOM13 is duidelijk; activeer je consument en pluk de vruchten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in