MARCOM13. Traditionele marketing is dood. Stop selling start telling!
De nieuwe consument
Al in de steentijd ging informatie van peer tot peer, en in de toekomst zal het nog belangrijker zij om ¨connected¨ te zijn. Maar omdat we zo connected zijn, en zo veel informatie heb, ben we ook meer kritisch en heb geen vertrouwen in ouderwetse reclamen. Daarom is het nog belangrijker voor merken om ons te binden, en dat kan als ze onze problemen kan oplossen en relevant bekomen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe nieuwe mens, mens 3.0, omarmt die nieuwe technologieën om met vrienden, relaties, merken, bedrijven en winkels te communiceren. Informatie en aanbiedingen ‘on the spot’ en meningen van anderen spelen een belangrijke rol in beslissingentrajecten Marketing Monday. Deze nieuwe behoeften maakt dat merken en marketeers de marketing veel meer actief moet maken, om de aandacht van de 3.0 mens te vangen.
De verandering in de B2C marketing
Vraag je consumenten: hoe kan ik voor u relevant zijn?
Om de 3.0 mens te bereiken in de toekomst moeten marketeers de consumenten activeren en niet passief afwachten. Co-creation en crowdsourcing zullen daarom een belangrijke rol spelen in de toekomst. Ford heeft het gedaan met de Fiestamovement, Rimmel heeft gebruik gemaakt van een people army, Starbucks heeft de Mystarbuckside lanceert, en Burger King heb de Whopper Sacrifice.
Wat deze betrokkenheid oplevert zie je ook bij de wehkamp reclame. Deze reclame heeft gezorgd voor15% meer verkoop en 10% minder retourzendingen. Waarom? Het heeft een relevantie gehad en dat geeft vertrouwen in de merk.
De grote trend dit jaar zal SoLoMo zijn SoLoMo.
Sociaal: het succes van social media betekent dat mensen 24/7 met andere mensen, evenementen, merken in verbinding staan, over de hele wereld. Daarom moeten bedrijven ook 24/7 bereikbaar worden.
Lokaal: met de gps-functie op mobiele telefoons is het tegenwoordig gemakkelijk voor apps en andere toepassingen te signaleren waar iemand is en diensten in de buurt aan te bieden.
Mobiel: De penetratie van mobiele telefoons en tablets gaat door.
De marketeer moet in de toekomst een ambassadeur voor het merk worden, en de merk moet een ¨mensmerk¨ zijn. Consumenten willen relevante informatie in plaats van het algemene sociale media, en ze willen een deel van het verhaal zijn.
De verandering in de B2B marketing
De B2B marketing moet ook veranderen. 80% van bedrijven wil liever kennis hebben van de verkoper dan reclame zien. 60% gebruikt sociale media om ze te helpen om deze kennis te hebben.
De boodschap is daarom; Stop met reclame te maken en in plaats daarvan deel kennis. De toekomstige marketing in de B2B industrie moet educatief zijn, en kennisdeling zal heel centraal staan.
De boodschap van MARCOM13 is duidelijk; activeer je consument en pluk de vruchten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid