(Campagne) POM Wonderful legt focus op sap en fles


De boodschap van de nieuwe campagne is simpel; in iedere fles POM Wonderful 100% granaatappelsap worden ten minste zes hele granaatappels geperst en niets anders. Focus ligt op de aparte vorm van de fles.
Wat is de gedachte achter het merk Pom? ‘Het drankje bestaat alleen uit sap van granaatappels, afkomstig uit onze eigen boomgaarden in Californië. En we beheren het hele productieproces van boom tot fles. De granaatappels zijn afkomstig van de Wonderful-variëteit, gekend om zijn sappige en zoete smaak. De fles is opvallend, want heeft de vorm van drie opeengestapelde granaatappels.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Wat is jullie marketingstrategie?
D'Hoogh: ‘We willen ons positioneren als de granaatappelexpert en enige 100% pure granaatappelsapvariant in de markt. Consumer education is key hier. Wat betreft de communicatie naar consumenten en retail / trade maken van we gebruik van de 360° approach: TV, POS, PR, online, instore en activatiecampagnes.
De nieuwe commercial:
Waarom focussen jullie zo op het product?
‘We weten dat onze fles iconisch is en opvalt in het koelvak, maar de consument weet niet wat de fles of het sap precies bevat. Bovendien zijn er weinig andere (superfruit) sappen die kunnen claimen dat ze 100% sap zijn. We zien veel sappen die luid fruit aangeven op front of pack, maar in realiteit vaak een laag percentage fruit hebben en worden opgevuld met filler juices zoals appelsap. Dat willen we naar voren schuiven: Voor iedere fles 710ml granaatappelsap persen we het sap van 6 granaatappels in 1 fles en niets anders.’
De nieuwe commercial is in ieder geval totaal anders dan de commercial die we een jaar geleden zagen:
Wat willen jullie bereiken?
‘We zijn een kleine speler, en granaatappelsap zal altijd een nicheproduct zijn, maar daarin willen we een sterke plaats innemen en een duidelijke positie innemen voor de consument.’
‘We willen blijven groeien op de Nederlandse markt en de vraag doen toenemen door consumenten bewust te maken van ons sap, de smaak en de kwaliteit! We hebben ook enkele leuke NPD’s in de pipeline. waarover later meer.. .’
Wat is de middelenmix, en waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
‘Om deze boodschap brengen kiezen we voor een mediamix: online, PR, TV, … De commercial duurt 10 seconden en zal vier weken lang op prime time worden uitgezonden op de commerciële zenders, met een kijkdichtheid van 440 GRP’s. Daarnaast komen we ook met een leuke activatiecampagne voor de zomer, waarbij consumenten cocktailkits kunnen winnen, met als hoofdprijs een grote cocktailparty bij je thuis. We werken volop aan de campagnewebsite en bedenken samen met Misja en Fjalar van Isaac Company leuke Nederlandse cocktailrecepten.’
POM Wonderful is onderdeel van Wonderful brands, een Amerikaans bedrijf dat eerlijke producten wil maken met een bijzondere toegevoegde waarde. Naast sap worden in de VS ook theevarianten, voedingssupplementen en granaatappelzaadjes verkocht.
POM staat in het gekoelde drankenschap bij onder andere Albert Heijn, Jumbo, Dirk, Bas, Digros, Dekamarkt, PLUS, Emté en Makro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid