Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) POM Wonderful legt focus op sap en fles

POM Wonderful startte deze maand een campagne in Nederland, om de bekendheid van het granaatappelsapdrankje een flinke boost te geven.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De boodschap van de nieuwe campagne is simpel; in iedere fles worden ten minste zes hele granaatappels geperst en niets anders. Focus ligt op de aparte vorm van de fles.

related partner content for mobile comes here

Wat is de gedachte achter het merk Pom? ‘Het drankje bestaat alleen uit sap van granaatappels, afkomstig uit onze eigen boomgaarden in Californië. En we beheren het hele productieproces van boom tot fles. De granaatappels zijn afkomstig van de Wonderful-variëteit, gekend om zijn sappige en zoete smaak. De fles is opvallend, want heeft de vorm van drie opeengestapelde granaatappels.’

Wat is jullie marketingstrategie?
D'Hoogh: ‘We willen ons positioneren als de granaatappelexpert en enige 100% pure granaatappelsapvariant in de markt. Consumer education is key hier. Wat betreft de communicatie naar consumenten en retail / trade maken van we gebruik van de 360° approach: TV, POS, PR, online, instore en activatiecampagnes.

De nieuwe commercial:

Waarom focussen jullie zo op het product?
‘We weten dat onze fles iconisch is en opvalt in het koelvak, maar de consument weet niet wat de fles of het sap precies bevat. Bovendien zijn er weinig andere (superfruit) sappen die kunnen claimen dat ze 100% sap zijn. We zien veel sappen die luid fruit aangeven op front of pack, maar in realiteit vaak een laag percentage fruit hebben en worden opgevuld met filler juices zoals appelsap. Dat willen we naar voren schuiven: Voor iedere fles 710ml granaatappelsap persen we het sap van 6 granaatappels in 1 fles en niets anders.’

De nieuwe commercial is in ieder geval totaal anders dan de commercial die we een jaar geleden zagen:

Wat willen jullie bereiken?
‘We zijn een kleine speler, en granaatappelsap zal altijd een nicheproduct zijn, maar daarin willen we een sterke plaats innemen en een duidelijke positie innemen voor de consument.’

‘We willen blijven groeien op de Nederlandse markt en de vraag doen toenemen door consumenten bewust te maken van ons sap, de smaak en de kwaliteit! We hebben ook enkele leuke NPD’s in de pipeline. waarover later meer.. .’

Wat is de middelenmix, en waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
‘Om deze boodschap brengen kiezen we voor een mediamix: online, PR, TV, … De commercial duurt 10 seconden en zal vier weken lang op prime time worden uitgezonden op de commerciële zenders, met een kijkdichtheid van 440 GRP’s. Daarnaast komen we ook met een leuke activatiecampagne voor de zomer, waarbij consumenten cocktailkits kunnen winnen, met als hoofdprijs een grote cocktailparty bij je thuis. We werken volop aan de campagnewebsite en bedenken samen met Misja en Fjalar van Isaac Company leuke Nederlandse cocktailrecepten.’

POM Wonderful is onderdeel van Wonderful brands, een Amerikaans bedrijf dat eerlijke producten wil maken met een bijzondere toegevoegde waarde. Naast sap worden in de VS ook theevarianten, voedingssupplementen en granaatappelzaadjes verkocht.
POM staat in het gekoelde drankenschap bij onder andere Albert Heijn, Jumbo, Dirk, Bas, Digros, Dekamarkt, PLUS, Emté en Makro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in