Commerciële zenders willen rol kabelaars overnemen


Dat hebben ze volgens Planet besproken met media adviseur Peter Jelgersma en voormalig OCW-ambtenaar Harry Kramer. Dit blijkt uit een uitgelekt stuk onder de projectnaam DPCO, Distributie Publieke en Commerciële Omroep.
RTL Nederland en SBS Broadcasting kunnen op deze manier rechtstreeks contact hebben met de kijkers en een standaardpakket van zenders aanbieden. Daarmee willen ze deels de rol van de kabelaars overnemen. Momenteel kunnen alleen de kabelmaatschappijen pakketten verkopen aan kijkers terwijl ze ook eigenaar zijn van de kabelnetten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit de plannen van Jelgersma en Kramer blijkt dat ze uitgaan van een toekomstige mogelijkheid om per aanbieder te kunnen kiezen welke zenders deze wel en niet kunnen ontvangen. In 2009 verwachten de initiatiefnemers met de nieuwe manier van uitzenden te kunnen starten. Niemand wil commentaar geven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid