Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële zenders willen rol kabelaars overnemen

De commerciële omroepbedrijven RTL Nederland en SBS Broadcasting willen een 'eigen' kale kabelcapaciteit voor analoge en digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat hebben ze volgens besproken met media adviseur Peter Jelgersma en voormalig OCW-ambtenaar Harry Kramer. Dit blijkt uit een uitgelekt stuk onder de projectnaam DPCO, Distributie Publieke en Commerciële Omroep.

related partner content for mobile comes here

RTL Nederland en SBS Broadcasting kunnen op deze manier rechtstreeks contact hebben met de kijkers en een standaardpakket van zenders aanbieden. Daarmee willen ze deels de rol van de kabelaars overnemen. Momenteel kunnen alleen de kabelmaatschappijen pakketten verkopen aan kijkers terwijl ze ook eigenaar zijn van de kabelnetten.

Uit de plannen van Jelgersma en Kramer blijkt dat ze uitgaan van een toekomstige mogelijkheid om per aanbieder te kunnen kiezen welke zenders deze wel en niet kunnen ontvangen. In 2009 verwachten de initiatiefnemers met de nieuwe manier van uitzenden te kunnen starten. Niemand wil commentaar geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in