Overslaan en naar de inhoud gaan

Graag koop ik uw netwerk

Een bevriende relatie vroeg me afgelopen week om advies. Hij zoekt voor zijn jonge onderneming een partij die zijn verhaal over de Bühne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een bevriende relatie vroeg me afgelopen week om advies. Hij zoekt voor zijn jonge onderneming een partij die zijn verhaal over de Bühne kan brengen. Of beter: een partij die hem kan voorzien van de juiste introducties. Zijn verhaal heeft hij namelijk goed op orde en aan operationele ondersteuning ontbreekt het hem niet. Zelf dacht hij aan een plaatsingsfee: bij naamsvermelding of een zelfs een heel artikel betaling van een percentage van de advertentiewaarde van die plaatsing. Creatief. Maar werkt het ook zo?

related partner content for mobile comes here

Martijn zoekt geen traditioneel PR bureau. Hij wil feitelijk een ‘impresario’: iemand die zijn zaak behartigt, hem vertegenwoordigt richting kranten en relevante bladen. Martijn zoekt geen woordvoerder, geen copywriter, geen account manager, geen persmappen, geen analyses. Hij kan die in deze fase niet eens betalen.

Ik vind zijn vraag valide – maar met vooral commerciële expertise weet ik er geen antwoord op. De PR relaties aan wie ik Martijns vraag doorspeel leggen me omslachtig uit dat goed PR werk geen garantie tot plaatsing geeft. Dat dat de charme is van de journalistieke vrijheid en uiteindelijk van hun beroep. En dat daarom no cure no pay in de branche geen gangbaar concept is.

Dat plaatsing geen vanzelfsprekendheid is, begrijp ik. Dat de inhoud van een artikel door de journalist bepaald wordt, accepteer ik graag. Maar toch ben ik heel benieuwd naar professionals die het type diensten verlenen die Martijn zoekt. Geen poespas, geen liflafjes, geen extra’s. Gewoon iemand die zijn netwerk voor Martijn wil inzetten. Kent u of bent u? Uw mening wordt op prijs gesteld. Acquisitie op basis van dit stuk trouwens ook.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in