Merkambassadeurs


In het directe contact met de klant komt het erop aan: werkt branding écht? Ongeïnteresseerd personeel helpt elk mooi verhaal over de kwaliteiten van een merk om zeep. De inzet van behavioral branding is dan ook: de beloftes die het merk via marketingcommunicatie doet tot leven laten wekken door medewerkers die weten waar ze het over hebben. Zes maatregelen om die ideale toestand te bereiken:
1. Maak de CEO tot spreekbuis van het merk.
2. Zet de hrm-afdeling in om via recrutering, ontwikkeling en beloning van personeel bij de medewerkers de juiste houding te kweken.
3. Storytelling: verpak de merkboodschap zo dat iedereen hem verstaat.
4. Train medewerkers in op de specifieke situatie toegesneden gedrag, want uniformiteit is dodelijk.
5. Laat nieuwe medewerkers begeleiden door ervaren mentoren.
6. Doe nooit een merkbelofte die het personeel niet kan waarmaken.
bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid