Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkambassadeurs

Gemotiveerde en deskundige medewerkers zijn de beste ‘instrumenten’ om een merk te promoten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het directe contact met de klant komt het erop aan: werkt branding écht? Ongeïnteresseerd personeel helpt elk mooi verhaal over de kwaliteiten van een merk om zeep. De inzet van behavioral branding is dan ook: de beloftes die het merk via marketingcommunicatie doet tot leven laten wekken door medewerkers die weten waar ze het over hebben. Zes maatregelen om die ideale toestand te bereiken:

related partner content for mobile comes here

1. Maak de CEO tot spreekbuis van het merk.
2. Zet de hrm-afdeling in om via recrutering, ontwikkeling en beloning van personeel bij de medewerkers de juiste houding te kweken.
3. Storytelling: verpak de merkboodschap zo dat iedereen hem verstaat.
4. Train medewerkers in op de specifieke situatie toegesneden gedrag, want uniformiteit is dodelijk.
5. Laat nieuwe medewerkers begeleiden door ervaren mentoren.
6. Doe nooit een merkbelofte die het personeel niet kan waarmaken.
bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in