Alfred verliest Verkade aan Pickle Factory
Begin 2012 koos Koninklijke Verkade Pickle Factory voor de online activatie van het merk Verkade en advies over community management.
Een jaar later volgde, na een pitch, het Sultana-account, net als Verkade onderdeel van United Biscuits.
Het bureau ontwikkelde als eerste de ‘Allerlekkerste’ campagne voor Sultana FruitBiscuit. Online werd een fanbase opgebouwd.
En nu is het gehele account neergelegd bij Pickle Factory.
Het bureau bevestigt dit desgevraagd, bij Verkade was nog niemand bereikbaar voor commentaar.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuHet nieuws verrast Marcel van Wing van Alfred: ‘Verkade heeft nooit formeel afscheid genomen, maar ik zag wel dat Sultana sinds kort commercials op tv uitzendt, gaat Verkade dat nu ook doen? Wat er gebeurd is, is dat Verkade als onderdeel van United Biscuits Netherlands in de verkoop staat. Dit betekent dat de investeringen in Verkade en Sultana tot een minimum zijn teruggebracht. Je kunt je afvragen wat dan de toegevoegde waarde is van een bureau als Alfred. We zijn al twee jaar niet meer actief geweest op “de meisjes van Verkade”. Vanwege de langlopende relatie zijn we de afgelopen jaren loyaal geweest aan Verkade en Sultana – en stelden ons dus niet open voor andere koekjesmerken – maar nu hoeft dat dus niet meer.’
Voorjaar 2007 werd Koninklijke Verkade na een bureauoriëntatie de tweede klant van het toen nieuwe bureau Alfred van Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw en Marcel van Wing. Daarvoor werd een relatie van anderhalf jaar met KesselsKramer beëindigd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid