Heineken dropt mannen op de Filipijnen
Vanuit de gedachte dat in alle mannen een legendarische ontdekkingsreiziger verborgen zit, ontwikkelde Wieden+Kennedy Amsterdam de experimentele campagne Heineken Dropped. De afgelopen drie maanden werden mannen uit hun dagelijkse leven gehaald en volgens een klassieke dropping neergezet op een totaal onbekende plek. De mannen kregen een opdracht mee en werden gedurende een aantal dagen gevolgd. Sandrine Huijgen, Heineken's Global Communications Director: 'Dropped gaat het geloof dat Heineken-drinkers uit hun comfort zone kunnen komen.'
Bij de laatste dropping werden twee mannen, een Ier en een Pool, gehandboeid aan elkaar op een tropisch eiland op de Filipijnen neergezet. De vorderingen zijn via het speciale YouTube-kanaal te volgen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaCreatieven Philip Brink en Hugo van Woerden bedachten de campagne en de scripts werden samen met Wefilm-regisseurs Lennart Verstegen, Joeri Holsheimer en Roel Welling geschreven. Uiteindelijk werd samengewerkt met 5 lokale lijn-producenten ter plaatse in Alaska, Cambodja, Polen, Marokko en op de Filipijnen.
Bas Welling van Wefilm vertelt: ‘De creatieve leidraad was dat we steeds échte reacties wilden vangen, en onze gedropte niets wist over wat hem te wachten stond. De hoofdrolspelers zijn geen acteurs, maar bijzondere mannen, gescout door documentaireresearchers over de hele wereld. Rikar wilde graag gedropped worden in een warm oord: toen hij zijn blinddoek afdeed stond hij moederziel alleen op een ijsschots in Alaska. Clint wilde graag een cruise, maar we dropten hem - vastgebonden aan 8 clowns - uit een vliegtuig boven Polen. William wilde graag naar een zandstrand, het werd de woestijn.’
1 - Rikar in Alaska
2 - Stavros in Cambodja
3 - William in Marokko
4 - Clint in Polen
5 - Muray en Jakub in Filipijnen
Credits:
WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Director: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors: Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director: Philip Brink
Copywriter: Hugo van Woerden
Head of Production: Erik Verheijen
Agency Producer: Niko Koot
Planner: Nick Docherty
Communications Planner: Richard Oldfield
PRODUCTION COMPANY - WEFILM
Director: Roel Welling
Episode Directors: Joeri Holsheimer & Lennart Verstegen
Executive Producer: Bas Welling
Producer: Tobias Wilbrink
Episode Producers: Sara Nix & Bo Polak
EDIT & ON-LINE
W+K Amsterdam AV
Editor: Julien Mangois, Robin Pijpers
AUDIO POST PRODUCTION
Wave Amsterdam
Sound Engineer: Alex Nicholls-Lee
HEINEKEN
Global Brand Director: Cyril Charzat & Gianluca Di Tondo
Global Communications Director: Sandrine Huijgen
Global Digital Director: Paul Smailes
Global Communications Manager: Sarah Nisenbaum
Global Digital Manager: Nourdin Rejeb
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid