Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken dropt mannen op de Filipijnen

Heineken en Wieden+Kennedy hebben de laatste episode van de online campagne Dropped gelanceerd waarvan de productie bijna volledig in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanuit de gedachte dat in alle mannen een legendarische ontdekkingsreiziger verborgen zit, ontwikkelde Wieden+Kennedy Amsterdam de experimentele campagne Heineken Dropped. De afgelopen drie maanden werden mannen uit hun dagelijkse leven gehaald en volgens een klassieke dropping neergezet op een totaal onbekende plek. De mannen kregen een opdracht mee en werden gedurende een aantal dagen gevolgd. Sandrine Huijgen, Heineken's Global Communications Director: 'Dropped gaat het geloof dat Heineken-drinkers uit hun comfort zone kunnen komen.'

related partner content for mobile comes here

Bij de laatste dropping werden twee mannen, een Ier en een Pool, gehandboeid aan elkaar op een tropisch eiland op de Filipijnen neergezet. De vorderingen zijn via te volgen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Creatieven Philip Brink en Hugo van Woerden bedachten de campagne en de scripts werden samen met Wefilm-regisseurs Lennart Verstegen, Joeri Holsheimer en Roel Welling geschreven. Uiteindelijk werd samengewerkt met 5 lokale lijn-producenten ter plaatse in Alaska, Cambodja, Polen, Marokko en op de Filipijnen.

Bas Welling van Wefilm vertelt: ‘De creatieve leidraad was dat we steeds échte reacties wilden vangen, en onze gedropte niets wist over wat hem te wachten stond. De hoofdrolspelers zijn geen acteurs, maar bijzondere mannen, gescout door documentaireresearchers over de hele wereld. Rikar wilde graag gedropped worden in een warm oord: toen hij zijn blinddoek afdeed stond hij moederziel alleen op een ijsschots in Alaska. Clint wilde graag een cruise, maar we dropten hem - vastgebonden aan 8 clowns - uit een vliegtuig boven Polen. William wilde graag naar een zandstrand, het werd de woestijn.’

1 -
2 -
3 -
4 -
5 -

Credits:
WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Director: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors: Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director: Philip Brink
Copywriter: Hugo van Woerden
Head of Production: Erik Verheijen
Agency Producer: Niko Koot
Planner: Nick Docherty
Communications Planner: Richard Oldfield

PRODUCTION COMPANY - WEFILM
Director: Roel Welling
Episode Directors: Joeri Holsheimer & Lennart Verstegen
Executive Producer: Bas Welling
Producer: Tobias Wilbrink
Episode Producers: Sara Nix & Bo Polak

EDIT & ON-LINE
W+K Amsterdam AV
Editor: Julien Mangois, Robin Pijpers

AUDIO POST PRODUCTION
Wave Amsterdam
Sound Engineer: Alex Nicholls-Lee

HEINEKEN
Global Brand Director: Cyril Charzat & Gianluca Di Tondo
Global Communications Director: Sandrine Huijgen
Global Digital Director: Paul Smailes
Global Communications Manager: Sarah Nisenbaum
Global Digital Manager: Nourdin Rejeb

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in