De Nieuwe Pers gaat op in The Post Online
DNP - een doorstart van dagblad De Pers - ging begin dit jaar online verder, maar de initiatiefnemers kiezen nu voor een samenvoeging met The Post Online. In september moet dat proces zijn afgerond en wordt er zowel gratis als betaalde content geboden.
Bert Brussen en Mark Koster zijn nu de hoofdredacteuren van The Post Online. Dat blijft zo. Oud-hoofdredacteur Jan-Jaap Heij van Dagblad De Pers en De Nieuwe Pers wordt uitgever. TPO meldt op de site dat het commercieel 'nieuwe businessmodellen aandurft in de vorm van bijvoorbeeld commercial blogging, waarbij partners van de site gebruik kunnen maken van de bewezen conversatiekracht van het merk TPO'.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe totstandkoming van De Nieuwe Pers na het verdwijnen van gratis dagblad De Pers ging moeizaam. Eigenlijk zou de online krant al vorig jaar juni beginnen. Dat werd uiteindelijk begin dit jaar als app, maar er leek weinig animo voor. Bij de online doorstart van De Nieuwe Pers konden lezers een abonnement nemen op een journalist, in plaats van alleen op het medium zelf. Jan-Jaap Heij meldde vorige week in de Volkskrant dat DNP nu 3.500 abonnees heeft (daaronder vallen ook de maandabonnementen die niet zijn verlengd). Dat aantal is te weinig om DNP te exploiteren.
Heij zegt tegen NU.nl dat er al sinds mei gesprekken waren over een samenwerking met The Post Online. 'We zijn nu op een punt gekomen dat we óf zelf een fikse investering moeten doen, óf een samenwerking moeten aangaan.' Het goede contact met de hoofdredacteuren van The Post Online en het grotere bereik van die site gaven uiteindelijk de doorslag, aldus Heij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid